Ryanair Spanje

Bezoek de website Schrijf een ervaring
4 Spanje ervaringen
Het gemiddelde cijfer voor alle vakanties van Ryanair is 2,5. Dit is gebaseerd op 21 ervaringen en beoordelingen. Bekijk alle ervaringen met Ryanair.
Schrijf ook een ervaring
Ervaringen

21-30 jaar
Met partner
in Spanje, september 2024
-
Totaal:
- 1 Inchecken:
- 1 Vliegtuig:
- 1
- 1 Service:
- 1 Prijs:
- 1
Beenruimte:
Super slecht en onduidelijk beleid.
Wij vlogen van Eindhoven naar Valencia en de medewerker zei ons dat we onze betaalde trolley niet hoefde in te checken omdat er sowieso ruimte zou zijn in het vliegtuig.
Op de terugreis hebben we precies dezelfde stappen doorlopen, maar krijgen we bij de gate ineens te horen dat €46,- bij moeten betalen voor onze trolley omdat deze niet is afgegeven bij de incheckbalie.
Nadat we de €46,- hadden betaald, moest de koffer alsnog buiten worden overgedragen en in het ruim worden geplaatst.
Wat een belachelijk krom beleid.
De medewerkers in Valencia waren ronduit brutaal en respectloos.
Wij vliegen nooit meer met Ryanair. Lees meer over deze vliegtuigmaatschappij >>
Ingevoerd op 09-09-2024

> 70 jaar
Met partner
in Spanje, december 2023
-
Totaal:
- 5 Inchecken:
- 5 Vliegtuig:
- 5
- 7 Service:
- 4 Prijs:
- 4
Beenruimte:
How reliable are Ryanair's cabin crew, or Ryanair CEO Michael O'Leary. After trying for over 5 weeks to get a refund for the overcharge on my December 4th flight, I have strong doubts. I had contact with the Help Center 6 times, who each time escalated my claim and promised twice that I would receive an email within a few days from the people responsible for my refund claim. Nothing so far, nada. If you try a different way, you will receive advice that does not help you, they give you options such as Baggage claims, Refund due to delayed flights, etc. etc. Helping to commit fraud seems to be the most normal thing in the world for Ryanair. Only being able to pay with a credit card on the plane is the way to do that. You will only find out at the end of the month or, by chance, earlier. Lees meer over deze vliegtuigmaatschappij >>
Was deze ervaring nuttig voor u?Ingevoerd op 14-01-2024

31-40 jaar
Met partner
in Spanje, september 2023
-
Totaal:
- 1 Inchecken:
- 1 Vliegtuig:
- 2
- 1 Service:
- 2 Prijs:
- 1
Beenruimte:
Via onze reisorganisatie kregen wij een document met inloggegevens om online te kunnen inchecken. Voor de heenreis ging dit zonder problemen (bij Transavia), maar voor de terugreis met Ryanair kwamen wij erachter dat er bij het online inchecken een verificatie vereist is, waarvoor je je paspoort en pasfoto moet uploaden naar een derde bedrijf welke deze in handen krijgt; dit alles ook nog tegen betaling notabene. Voor die betaling is een creditcard of Paypal account nodig, welke wij beiden niet hebben. We hebben op de laatste avond van onze vakantie urenlang met de reisorganisatie aan de telefoon gehangen, omdat we hiervoor niet van te voren waren gewaarschuwd. Zij konden ons helaas niet helpen en verwezen ons naar de online chatbot van Ryanair, die echter niets begreep van onze vraag. Omdat dit hele gebeuren al urenlang tot laat in de avond duurde en omdat wij om 3:00 's nachts moesten opstaan om te vertrekken, besloten we om dan maar te gaan slapen en op de luchthaven in te checken. Daar hadden we ons verhaal gedaan (eerst aan de 'service'-balie bij een chagrijnige dame die er duidelijk geen zin in had om haar klanten te helpen die haar loon betalen, vervolgens bij de incheckbalie zelf), maar kregen echter te horen dat we tóch moesten betalen om te kunnen inchecken (a € 30 per persoon - in totaal € 60). Ook dáár was een creditcard voor nodig. Een bankpas of contant geld (wettige betaalmiddelen) accepteren ze niet eens. We hadden de man bij de incheckbalie van Ryanair om hulp gevraagd, maar hij kon niets voor ons doen. Vervolgens gevraagd of hij zijn manager erbij wilde halen; weer een chagrijnig ogende dame die niet eens ons verhaal wilde horen, maar ons streng vertelde dat we maar moesten betalen met creditcard of anders konden we niet naar Nederland vliegen (met een vlucht die immers al lang betaald was!). Mijn moeder was de ochtend ervoor aan haar hart geopereerd en ik wilde naar huis om haar te kunnen steunen. Met veel moeite hadden we op de luchthaven iemand kunnen vinden met een creditcard die ons verhaal uiteindelijk begreep en voor ons wilde betalen, waarvoor we hem heel dankbaar zijn. We hadden hem het contante bedrag gegeven. We hebben bij Ryanair een officiële klacht ingediend, maar ze doen alsof ze je niet begrijpen en je krijgt een standaard gekopieerd antwoord met wat linkjes waar je niets aan hebt. Nog een reactie gestuurd met de vraag of ze tóch onze klacht in behandeling willen nemen, maar daar reageren ze niet op. Verschrikkelijke 'service'. Een hele grote domper na onze vakantie en pure geldklopperij van Ryanair. Voortaan blijven wij héél ver bij Ryanair uit de buurt. En als ik de overige beoordelingen lees, zijn wij helaas niet het enige slachtoffer. Wij kiezen voortaan voor een luchtvaartmaatschappij die zonder oplichterij te werk gaat en ik wil iedereen ervoor waarschuwen. Het is gewoon stelen onder bedreiging wat ze doen. Lees meer over deze vliegtuigmaatschappij >>
Was deze ervaring nuttig voor u?Ingevoerd op 21-09-2023

51-60 jaar
Met gezin
in Spanje, augustus 2023
-
Totaal:
- 1 Inchecken:
- 1 Vliegtuig:
- 1
- 2 Service:
- 1 Prijs:
- 1
Beenruimte:
Nooit meer met Ryanair. Oplichters zijn het
Met inchecken met een e-ticket moesten we 75 euro per ticket bijbetalen. En kijk maar uit met je bagage, iets te zwaar gaat je veel geld kosten. Personeel is ook waardeloos Lees meer over deze vliegtuigmaatschappij >>
Ingevoerd op 18-08-2023

31-40 jaar
Met vrienden
in Spanje, augustus 2012
-
Totaal:
- 1 Inchecken:
- 1 Vliegtuig:
- 1
- 1 Service:
- 6 Prijs:
- 1
Beenruimte:
Slecht uiterst slecht. Geen vergoeding gekregen voor het cancelle van vlucht 1 dag vantevoren. Slecht slecht slecht Lees meer over deze vliegtuigmaatschappij >>
Was deze ervaring nuttig voor u?Ingevoerd op 17-04-2019
Heeft u ook ervaring met Ryanair of een andere reisorganisatie?
Deel uw ervaring door onderstaand formulier in te vullen!