Oplichterij met inchecken


Hieronder vindt u de ervaring van Nick met reisorganisatie Ryanair. Deze is ingevoerd op 21-09-2023 en gaat over de vakantie naar Spanje in september 2023.

 
3 van 3 mensen vinden dit een nuttige review.

door
31-40 jaar
Met partner
1,0
Oplichterij met inchecken
in Spanje, september 2023

    Totaal:
  • 1
  • Inchecken:
  • 1
  • Vliegtuig:
  • 2

  • Beenruimte:
  • 1
  • Service:
  • 2
  • Prijs:
  • 1

Via onze reisorganisatie kregen wij een document met inloggegevens om online te kunnen inchecken. Voor de heenreis ging dit zonder problemen (bij Transavia), maar voor de terugreis met Ryanair kwamen wij erachter dat er bij het online inchecken een verificatie vereist is, waarvoor je je paspoort en pasfoto moet uploaden naar een derde bedrijf welke deze in handen krijgt; dit alles ook nog tegen betaling notabene. Voor die betaling is een creditcard of Paypal account nodig, welke wij beiden niet hebben. We hebben op de laatste avond van onze vakantie urenlang met de reisorganisatie aan de telefoon gehangen, omdat we hiervoor niet van te voren waren gewaarschuwd. Zij konden ons helaas niet helpen en verwezen ons naar de online chatbot van Ryanair, die echter niets begreep van onze vraag. Omdat dit hele gebeuren al urenlang tot laat in de avond duurde en omdat wij om 3:00 's nachts moesten opstaan om te vertrekken, besloten we om dan maar te gaan slapen en op de luchthaven in te checken. Daar hadden we ons verhaal gedaan (eerst aan de 'service'-balie bij een chagrijnige dame die er duidelijk geen zin in had om haar klanten te helpen die haar loon betalen, vervolgens bij de incheckbalie zelf), maar kregen echter te horen dat we tóch moesten betalen om te kunnen inchecken (a € 30 per persoon - in totaal € 60). Ook dáár was een creditcard voor nodig. Een bankpas of contant geld (wettige betaalmiddelen) accepteren ze niet eens. We hadden de man bij de incheckbalie van Ryanair om hulp gevraagd, maar hij kon niets voor ons doen. Vervolgens gevraagd of hij zijn manager erbij wilde halen; weer een chagrijnig ogende dame die niet eens ons verhaal wilde horen, maar ons streng vertelde dat we maar moesten betalen met creditcard of anders konden we niet naar Nederland vliegen (met een vlucht die immers al lang betaald was!). Mijn moeder was de ochtend ervoor aan haar hart geopereerd en ik wilde naar huis om haar te kunnen steunen. Met veel moeite hadden we op de luchthaven iemand kunnen vinden met een creditcard die ons verhaal uiteindelijk begreep en voor ons wilde betalen, waarvoor we hem heel dankbaar zijn. We hadden hem het contante bedrag gegeven. We hebben bij Ryanair een officiële klacht ingediend, maar ze doen alsof ze je niet begrijpen en je krijgt een standaard gekopieerd antwoord met wat linkjes waar je niets aan hebt. Nog een reactie gestuurd met de vraag of ze tóch onze klacht in behandeling willen nemen, maar daar reageren ze niet op. Verschrikkelijke 'service'. Een hele grote domper na onze vakantie en pure geldklopperij van Ryanair. Voortaan blijven wij héél ver bij Ryanair uit de buurt. En als ik de overige beoordelingen lees, zijn wij helaas niet het enige slachtoffer. Wij kiezen voortaan voor een luchtvaartmaatschappij die zonder oplichterij te werk gaat en ik wil iedereen ervoor waarschuwen. Het is gewoon stelen onder bedreiging wat ze doen. Lees meer over deze vliegtuigmaatschappij >>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 21-09-2023

Bekijk alle Ryanair ervaringen.





Algemene informatie
Totaal: 1,5
Inchecken: 1,4
Vliegtuig: 2,1
Beenruimte: 2,1
Service: 2,7
Prijs: 1,6

Home | Reizen en vakanties | Reisorganisaties | Over ons | Reisorganisatie inschrijven | Contact