Super discriminerende organisatie
Hieronder vindt u de ervaring van Pavlovic met reisorganisatie TUI. Deze is ingevoerd op 28-04-2019 en gaat over de vakantie naar Tanzania in maart 2019.
31-40 jaar
Met gezin
Zonvakantie in Tanzania, maart 2019
-
Totaal:
- 1 Vervoer:
- 1 Accommodatie:
- 6
- 1 Prijs:
- 1
Reisleiding:
Vorige maand heb ik via TUI een reis geboekt samen met mijn moeder naar Zanzibar. Vol enthousiasme stonden wij op Schiphol op onze vlucht te wachten. Echter werd mijn moeder tijdens het inchecken geweigerd mee te vliegen omdat haar paspoort over 5 maanden en 2 weken zou verlopen. Het paspoort moet minimaal 6 maanden geldig zijn. DIT STAAT OVERIGENS BIJNA NERGENS VERMELD. Ik kan toch niet van elke land ter wereld weten wat de precieze geldigheid van een reisdocument moet zijn?! Hier moet toch een duidelijke waarschuwing voor zijn aangegeven!De aanvraag om op eigen risico naar de bestemming te vliegen is 5 maal geweigerd door het TUI personeel op de luchthaven. Dit was een hele schok voor ons en we konden het niet geloven dat er geen enkele oplossing werd geboden. Ik barstte in huilen uit want mijn hele vakantie was verpest en vond het hartverscheurend om mijn moeder zo verslagen te zien. Ik heb toch het besluit gemaakt om alleen naar Zanzibar te vliegen. Het is immers een flink geldbedrag wat betaald is voor de reis. Bij aankomst in het hotel in Zanzibar, kwam ik in contact met mensen in de hotelkamer naast mij die dezelfde vlucht als mij hadden. Bleek dat het kind van die mevrouw ook een paspoort met een geldigheid van minder dan 6 maanden had, die wel op eigen risico mochten vliegen waarbij zij een Form of Indemnity hebben ondertekend. Deze optie werd nooit aan ons geboden, onze aanvraag om op eigen risico te vliegen werd afgewezen. Zij gaven aan dat dit komt omdat mijn moeder een buitenlands paspoort heeft. Ze heeft wel een NL verblijfsvergunning. Dit is dus pure discriminatie. Mijn moeder spreekt Nederlands en woont jarenlang in Nederland. Volgens de voorwaarden van de Form of Idemnity zou dit helemaal geen rol moeten spelen bij het aanbieden van dit formulier. Dit mag aan elke passagier geboden worden OP EIGEN RISICO. Wij hebben hier 5 KEER OM GEVRAAGD EN HET WERD GEWEIGERD. Hierdoor zal ik dus nooit meer met TUI reizen. Dat er zo een organisatie bestaat met zo een superslechte service vind ik schandalig. Super discriminerend en klantonvriendelijk. Ook tijdens mijn reis in Zanzibar heb ik mijn verhaal geuit aan de reisleidster daar ter plekke, hier werd niet serieus mee omgegaan. We hebben contact opgenomen met de klantenservice en werden op een zeer brutale manier te woord gestaan. Wij zijn hier nog steeds in schok van, en dan met name over de service die door TUI geboden wordt. Geen enkel begrip getoond. Het verbaast me dus helemaal niks dat de reisorganisatie TUI een niet eens een 1 scoort op de review websites! Had ik dit maar eerder geweten! Lees meer over deze vakantie >>
Was deze ervaring nuttig voor u?Ingevoerd op 28-04-2019