Slecht, slecht, slecht!!
Hieronder vindt u de ervaring van Ricardo met reisorganisatie TUI. Deze is ingevoerd op 23-05-2015 en gaat over de vakantie naar Nederland in mei 2015.
51-60 jaar
Met partner
Zonvakantie in Nederland, mei 2015
-
Totaal:
- 2 Vervoer:
- 5 Accommodatie:
- 1
- 3 Prijs:
- 1
Reisleiding:
Vakante in Varadero Cuba. Probleem begon al in het begin van de vlucht. Wij wilden onze rugleunin(economie class) in de relaxstand zetten. Meteen riepen de twee passagiers achter ons heel grof dat we hun knieen pletten vanwege de te krappe ruimte in de "Dreamliner". Dat viel ons dus erg tegen in de Dreamliner. De hele vlucht hebben we in een oncomfortabele houding gezeten. Ik heb het gemeld bij het cabinepersoneel, maar ze hadden geen oplossing.
Tijdens de terugvlucht gingen 2 families bijna op de vuist om de rugleuning en het cabinepersoneel greep pas in na aandringen van een paar passagiers. Het cabinepersoneel heeft het vooral druk om zoveel mogelijk produkten en services te verkopen aan de passagiers i.p.v aandacht te schenken aan de passagiers.Hotel was een verschrikking. 80% van wat op de website staat, klopt niet. Het was all inclusive, dus we waren afhankelijk van wat het hotel ons aan eten, drinken en accomodatie te bieden had. Een grote vervallen,grauwe betonnen gebouw met veel achterstallig onderhoud. Bij regenbui begon het op veel plekken te lekken (lobby, restaurant enz.). De kamer interieur en meubilair was nogal verouderd. Schuifdeuren ging heel moeilijk open, balkon piepklein, toiletzitje kapot, wasbakje afvoer verstopt.De kamerdeur moest met zoveel kracht gesloten worden dat het een verschrikkelijke herrie maakte.Piepklein tv met enkele lokale zenders.Heb dit gemeld en er is een monteur geweest,maar probleem was niet helemaal opgelost.
Restaurant, eten en drinken veel aanbod, maar slechte kwaliteit en eentonig, vooral voor vegetariers. Slechte hygiene, er zitten vliegen op het eten en aan tafel ben je drukker met vliegen van je eten af te houden dan te eten. Vogels vliegen in het restaurant heen en weer en zitten op het buffet en eten en schijten op het buffet. Ik heb dit gemeld bij het management, maar er werd niets aan gedaan. De drankjes die ze ons schonken waren heel simpel en smaakten niet lekker. Iedereen (van de tuinman tot kamermeisjes tot obers) waren pas vriendelijk als ze een fooi van je kregen. Anders bedienden ze je met tegenzin en kreeg je slechte kwalieit.
Kortom, je had een soort tweedeling tussen gasten. Degenen die veel fooi gaven en bijna prive werden bediend en als vrienden omgingen met het personeel en degenen, die vinden dat ze voor alles al keihard betaald hebben en geen fooi willen geven. Maar dan wordt je niet vriendelijk en slecht bediend. Kortom het is een grote veldslag om de gunst van de 'rijke' gasten uit het westen. Wij vonden het vreselijk, dit gedrag, zowel van nederlanders als canadezen en duitsers. P.s. wij hebben al meer dan 50 landen bereisd en geven overal wel een fooi als wij dat nodig vinden, dus we weten wel waar we over praten. En natuurlijk hebben we hier ook enekele mensen iets toegeschoven. We zijn de beroerdste niet. Maar het is te gek voor woorden dat je slechte service krijgt als je niet steeds een fooi geeft, terwijl alles met all inclusive bvetaald is. Maar daar maalt Arke reizen niet over. Zij hebben immers het geld als binnen.
Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 23-05-2015 | Accommodatie(s): Hotel Tuxpan | Vervoer: Vliegtuig