Nooit slechter gehad
Hieronder vindt u de ervaring van F. met reisorganisatie TUI. Deze is ingevoerd op 16-06-2017 en gaat over de vakantie naar Gambia in januari 2017.
31-40 jaar
Met partner
Natuurreis in Gambia, januari 2017
-
Totaal:
- 1 Vervoer:
- 1 Accommodatie:
- 1
- 1 Prijs:
- 1
Reisleiding:
Afgelopen januari waren wij in gambia op vakantie. Dagen voordat we geëvacueerd werden vroeg we wat er aan de hand was. De reisbegeleidster bleef vol houden dat er niets aan de hand was. Kortom werd er een baby in onze armen geduwd door de paniekerige bevolking, hoorde we van de bevolking dat er oorlog zou komen, lazen we in de kranten van Nederland dat het vliegveld was gesloten en we dus niet meer terug konden, dat de troepen aan de grens van senegal klaar stonden om binnen te vallen en dat de boten met troepen vanaf Nigeria onderweg waren voor versterking, verder werd er een avondklok ingesteld en werd er gewaarschuwd dat je afgeschoten kon worden indien je het hotel zou verlaten. Zelfs toen we dit alles lazen en hoorde zei de reisbegeleidster dat er niets aan de hand was. Toen we vroegen of er een noodplan was of dat er een noodplan gemaakt zou worden ze zei letterlijk gaat je geen flikker aan. Daarna zette mevrouw gewoon haar telefoon uit!
Omdat we niets te horen kregen gingen we daarom maar zelf vanuit Gambia bellen om informatie in te winnen. ( ook uiteraard familie inlichten omdat we niet wisten hoe dit zou aflopen). Waardoor de de Telefoonkosten en andere kosten zijn ontstaan.
Ondertussen hadden we besloten na de avondklok van 7 uur sochtends dat we zelf naar dakar zouden 'vluchten'. Uiteraard de hele nacht niet geslapen. Midden in de nacht ( half 5) zijn we van het bed gelicht en zijn we naar huis gevlogen. (Uiteraard was dit niet leuk omdat we pas om 12 uur te eten en drinken kregen). Maarja al lang blij dat we onderweg waren.
In een noodsituatie draagt iedereen zijn eigen kosten staat er in de wet. Echter hebben wij kosten die niet zijn onstaan door de overmachtssituatie maar reisleidster, die niet capabel is om mensen te begeleiden en of te informeren zodat je geen doodsangsten hoeft uit te slaan.
Na 4 klachten/ bezwaarschriften en 6 telefoontjes en 6 maanden wachten, krijgen wij niet eens een normaal antwoord. Het enigste wat tui Nederland aangeeft is in een noodsituatie draagt ieder zijn eigen schade. Ze gaan niet in op het feit dat deze kosten niet door de noodsituatie maar door tui is onstaan. Namelijk de reisleiding. In het begin wilde wij alleen dat de reisleidster hierop werd aangesproken, gezien zij in capabele is. Nadat ons kenbaar werd dat de klacht niet serieus werd genomen eiste wij onze kosten vergoed.
Tui Nederland neemt je niet serieus. Hun begeleiding heeft het lak aan je want als het om je leven veiligheid gaat en denkt dat je in een oorlog terecht komt dan zeur je en wordt je gewoon verteld dat het je geen flikker aangaat. En daarna zet je toch gewoon je telefoon uit? Waarschijnlijk ben ik nog heel wat details vergeten maar wij waren ontzettend bang. 2 weken erna niet kunnen werken omdat we uitgeput waren ( soort tijdelijke burn-out)
Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 16-06-2017 | Accommodatie(s): Hotel sand beach