ARKE dacht het NIET
Hieronder vindt u de ervaring van Niek en Elma met reisorganisatie TUI. Deze is ingevoerd op 14-12-2010 en gaat over de vakantie naar Egypte in september 2010.
51-60 jaar
Met partner
Duik/snorkelvakantie in Egypte, september 2010
-
Totaal:
- 1 Vervoer:
- 3 Accommodatie:
- 1
- 1 Prijs:
- 1
Reisleiding:
Wij wilden graag een duikvakantie hebben in de Rode Zee. Ons werd Hotel Arabella in Hurghada aangeraden omdat op dit complex duikresort Blue Water gevestigd is, een 5 sterren Padi Dive center.
Daarom hebben wij expres al in maart 2010 deze reis geboekt, niet gewacht op evt actie of last minute aanbiedingen, en gekozen voor Arke omdat we daar vertrouwen in hadden.
We hebben contact opgenomen met het duikresort om alvast afspraken te maken over het aantal duiken en uitrusting. So far so good.
Toen wij op de luchthaven van Hurghada arriveerden wachtte ons een zeer onaangename verrassing. De hostess vertelde ons dat Arabella overboekt was en dat wij naar een ander hotel waren overgeboekt. Toen wij zeiden dat we speciaal voor Arabella geboekt hadden vanwege het duiken was haar antwoord dat ze het vervelend vond maar dat zij daar gelukkig niets over te zeggen had.
We werden naar het hotel gebracht in een busje met een engels sprekende egyptische begeleider. Ergens midden in het centrum van Hurghada stapte de gids uit en liet ons aan de egyptische chauffeur over. Deze sprak geen woord engels en wij hadden helemaal geen idee waar we heen gingen. Bij het hotel aangekomen kregen wij onze koffers en hij vertrok.
Andere mensen, die we in het vliegtuig hadden ontmoet, hadden in juli geboekt via OAD. Zij verbleven wel in Arabella en konden zelfs nog switchen van kamer.
Het hotel waar we nu verbleven El Palacio was absoluut niet het hotel dat we gekozen zouden hebben. Het is enorm groot, bleek afgeladen met en gericht op Russen. Zowel de vriendelijkheid en het eten liet erg te wensen over. Personeel was onpersoonlijk wij voelden er ons absoluut niet thuis.
Iedere dag gingen wij met een taxi (vanwege alle spullen die we voor duiken nodig hadden) naar Arabella. Daar was de sfeer en het eten vele malen beter. Dat was ook echt wat we in gedachten hadden toen we dit hotel boekte.
Ook onze terug reis verliep alles behalve vlekkeloos
Op zondagavond lag er een bericht in de hotelkamer over de ophaaltijd bij ons vertrek op donderdag. Hierop stond een verkeerd vluchtnummer en dus ook een foutieve ophaaltijd.
Terug in Nederland onze ervaring gedeeld met Arke, de enige reactie is u ontvangd binnen 8 weken een reactie, helaas zelf dat lukt Arke niet.
Arke is een onbetrouwbare partner gebleken die klanten e/o klachten niet serieus neemt of ook maar de schijn wekt naar een oplossing te willen zoeken.
Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 14-12-2010 | Vervoer: Vliegtuig