Helaas nooit meer met Solmar
Hieronder vindt u de ervaring van Ellie met reisorganisatie Solmar.nl. Deze is ingevoerd op 05-08-2019 en gaat over de vakantie naar Spanje in juni 2019.
51-60 jaar
Met gezin
Zonvakantie in Spanje, juni 2019
-
Totaal:
- - Vervoer:
- - Accommodatie:
- 10
- - Prijs:
- -
Reisleiding:
Waarom nu pas een reactie, ik zie dat ik dus lang niet de enige ben met een slechte ervaring bij Solmar, en nee....ik ben niet bezig met een heksenjacht maar ik wil wel graag andere mensen waarschuwen alert te zijn als men met Solmar mee wil. Ik heb alle mogelijke moeite gedaan om op de achtergrond, zonder drama, in contact te komen met Solmar. Wanneer je ze via messenger van facebook wat stuurt reageren ze niet. Als je via de chat contact zoekt reageren ze niet (allemaal nog schermafdrukken van). Laat ik voorop stellen > het hotel in Spanje was geweldig. We gaan daar volgend jaar weer heen maar dan met de auto. Nooit meer met Solmar. In Maarheeze op maandag 3 juni vertrokken met een bus met een kapotte airco. Men was daar mee bezig toen we vertrokken en toen we met die bus gingen rijden neem je aan dat alles in orde is maar dat was het niet. De airco was kapot en bleef kapot en erger nog, hij was een paar dagen ervoor ook met een kapotte airco uit Spanje teruggekomen. We hadden blijkbaar nieuwe chauffeurs, ze misten de eerste afslag, stopten bij kleine stops waar je nauwelijks tijd had om naar de toilet te gaan. Ze lieten 's-nachts de radio en de lichten aan en de mannelijke buschauffeur had het lef om de passagiers de schuld te geven van de defecte airco. Op de bus zat de installatie van de airco waar een grote tak doorheen stak...... dat was de schuldige, niet de passagiers. Het was zo verschrikkelijk warm in de bus dat ik ben flauwgevallen. Mijn dochter had toen de chauffeurs al twee keer gevraagd te stoppen omdat ik ziek werd en ook andere passagiers waren boos en niet in orde maar de chauffeurs hadden er lak aan. Nadat ik ben flauwgevallen zijn mijn dochter en ik geholpen door medepassagiers. Deze mensen hebben gezorgd voor koelmiddelen en hebben mij later (toen we eindelijk na 20 minuten stopten) de bus uitgehesen. De chauffeurs lieten zich niet zien..........de hele weg niet......niets gevraagd en niets geprobeerd om de situatie beter te maken. Dankzij ingrijpen van een passagier kon ik een deel van de reis benedendeks zitten waar het zelfs bijna koud was. We zaten op de achterste bank met de knieën tegen de stoel van onze voorburen en een rechte rugleuning omdat de bank tegen de toilet stond (de onverkoopbare plaatsen 49 en 50 waar normaliter de spullen van de hostess staan). Het heeft heel lang geduurd voordat het beter ging met mij. In Maarheeze riep de chauffeuse om dat de koffers van de gasten van Blanes er als eerste in moesten want die mensen gingen er als laatste uit. Dat lijkt logisch maar iedere ervaren Solmarreiziger weet dat de mensen van Blanes er als eerste uitgaan. Dus zo geschiede en moesten de koffers van deze mensen over de onze worden heengesleept. Onze koffers die we drie dagen ervoor gekocht hadden (kassabonnen aanwezig) zijn daardoor beschadigd. Eenmaal in Malgrat heeft het nog even geduurd voordat ik weer de oude was. De enige van het personeel in de bus die goed hielp was de hostess, Nathalie. Ook zij is een aantal keren (op ons verzoek en op verzoek van andere passagiers) naar de chauffeurs gegaan maar die trokken zich nergens wat van aan. In Malgrat zijn we naar het kantoor van Solmar geweest om een klacht neer te leggen. De man die daar zat zei dat we niet de eersten waren, dat hij het door zou geven maar dat we beter zelf contact op konden nemen met Solmar Nederland omdat er naar hem niet geluisterd werd. Hij vertelde dat hij heel veel klachten kreeg mede door onervaren chauffeurs (Solmar heeft blijkbaar tekort chauffeurs) en kostenbesparingen die moeten worden gehaald. We hebben gebeld met Solmar maar moesten een mail sturen...........daar reageren ze dan niet op. Uiteindelijk hebben we op de facebooksite van Solmar wat geplaatst maar dat wordt door Solmar direct verwijderd. In Malgrat hebben we gesproken met twee oudere Solmar-chauffeurs die namens Solmar hun excuus aanboden voor hun collega's en ook deze mensen zeiden dat het personeel onervaren is en Solmar niet meer de werkgever is die het was. Ook zei men dat als ik in hun bus flauw had gevallen, ze hadden gestopt om te zien wat ze voor mij hadden kunnen doen. Op de terugweg op 15 juni hadden de twee chauffeurs ruzie, vooral de oudste chauffeur was verschrikkelijk lullig tegen de andere chauffeur...... we zijn gestopt bij een tankstation waar de toiletten en wasbakken zo vies waren dat we toch maar in de bus naar het toilet gingen en onze tanden niet gepoetst hebben omdat de wasbakken zo smerig waren. Alle stops van een aantal jaren terug worden overgeslagen, daar waar het schoon en ruim was. We hebben ook met de hostess in de bus op de terugweg gesproken. Hij had het ook niet meer naar zijn zin........hij zei dat als je je rijbewijs C had met de module personenvervoer, je zo bij Solmar aan de slag kon, ervaring of niet. Je hoeft niet eens meer een aantal keer met een ervaren chauffeur mee te rijden. Op de terugweg in Maastricht ging de chauffeur ook nog een buiten staan plassen.......... Dus......voor alle mensen die zeggen dat we onze klacht bij Solmar hadden moeten neerleggen ipv op een openbare site.....we hebben dat eindeloos geprobeerd, ik heb alle schermafdrukken nog maar Solmar laat je zitten. Ze stuurden een brief (een zoethoudertje op 7 juni gepost) dat we de volgende keer met 25 euro korting meemogen maar er komt geen volgende keer. Volgens hen waren andere passagiers erg blij met deze aanbieding! Ik heb voorgesteld die 50 euro gewoon over te maken samen met het extra geld voor de luxere bus maar dat doet Solmar natuurlijk niet. We hebben de rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld en wat denkt u? Ook die kregen eerst geen reactie van Solmar en de laatste reactie van Solmar was dat men zich nergens voor aansprakelijk voelt. Solmar lacht zich rot....want nu moet ik beslissen of we de zaak voor laten komen bij de geschillencommissie, moet ik daar zelf ruim 100 euro voor voorschieten en volgens de rechtsbijstand is de kans op compensatie door Solmar klein???? Nu snap ik waarom men in Maarheeze zo zelfgenoegzaam reageert....wie maakt ze wat!!! Het is allemaal erg jammer. Als men gewoon normaal gereageerd had en excuus had gemaakt had het voor mij ook veel goedgemaakt maar Solmar heeft mij een trap nagegeven. We gingen al 16 jaar met Solmar op vakantie dus daar blijft het bij. Ik wil in ieder geval nogmaals de hostess van bus 1 op 3 juni jl. bedanken en alle passagiers die mij en mijn dochter zo fijn geholpen hebben.
Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 05-08-2019