Superr

Hieronder vindt u de ervaring van Iris Heuten met reisorganisatie Simi Reizen. Deze is ingevoerd op 28-08-2024 en gaat over de vakantie naar Kroatië in augustus 2024.

door

• 9
  • Prijs:
  • 8

Voor het eerst meegedaan aan een groepsreis, en ook voor het eerst naar Kroatië. De reisleiders Evelien en Kateina waren echt, echt super aardig en te leuk! De activiteiten waren fantastisch omdat de hele groep zo leuk was.

-14 aug: Busreis duurde wel écht heel erg lang! Vanaf Zwolle, Utrecht en Eindhoven

Hier is een verbeterde en professionelere versie van de tekst:

---

**Richting Slovenië, omdat de bus voor een derde gevuld was met reizigers die naar Slovenië gingen.**

- **15 augustus:**
Half slapend werden we verwend met watermeloen, sapjes, brood, enzovoort. We hadden de mogelijkheid om een keuze te maken uit verschillende soorten pizza. Na deze verwennerij hadden we alle tijd om te relaxen op het strand tot het avondeten. Na het avondeten vond de eerste activiteit plaats: beachvolleybal!

- **16 augustus:**
Er was een soort speurtocht waarbij we een foto kregen en deze zelf opnieuw moesten maken. Het groepje met de meeste correcte foto’s won een prijs. ’s Avonds ging groepje 2 suppen.

- **17 augustus:**
Ongeveer de helft van de groep besloot mee te doen aan een boottocht die van 09:00 tot 18:00 duurde. Ik besloot de hele dag te zonnebaden.

Elke avond kon je zelf kiezen waar en wat je wilde eten.

- **18 augustus:**
We gingen met 40 man raften. Na het raften gingen we met de hele groep ziplinen, en 's avonds was er een Simi beach party.

- **19 augustus:**
We hadden allemaal de hele dag vrije tijd. Ik ging naar de "Mall of Split" omdat het al de hele nacht en ochtend regende. Toen ik terugkwam van de mall was het weer droog. Elke avond hadden we tijd om bij de tent spelletjes te doen of om uit te gaan, enzovoort.

- **20 augustus:**
De ene helft van de groep ging river tubing en de andere helft ging canyoning. Ik koos voor river tubing. Voor mensen met korte armpjes was het niet echt relaxed, want je moest hard en snel met je handen peddelen; anders duurde het tot diep in de nacht!

- **21 augustus:**
Die dag was het andersom. Canyoning vond ik persoonlijk minder leuk; het was meer klimmen en oversteken dan echt van hoge rotsen glijden.

De meeste avonden was je vrij om te doen wat je wilde, zoals spelletjes spelen bij de tent of uitgaan.

- **22 augustus:**
Ook deze dag hadden we vrij. Ik ging met een groepje naar de Krka-watervallen, wat echt geweldig was! Het water was kraakhelder. ’s Avonds hadden we met de hele groep (40 personen) een afscheidsdiner, wat ook erg gezellig was. We vulden meteen het hele restaurant, haha!

- **23 augustus:**
We begonnen de dag met het opruimen van de tenten, en sommige groepen moesten ook de hele tent afbreken. Dit kwam omdat de laatste groep, die op dat moment al in Kroatië was, uit ongeveer 25 personen bestond in plaats van 40. Na veel bloed, zweet en tranen hadden we de hele dag vrije tijd. Het merendeel van de groep ging naar de decorlocatie van "Game of Thrones". Het was geweldig om de plek te zien waar een beroemde film is opgenomen! Daarna hebben we nog wat gegeten, en kwam het einde van de reis echt in zicht.

We reden opnieuw door Slovenië om daar 25 andere reizigers op te halen die uit Slovenië kwamen. Vervolgens op naar Nederland, met tussenstops in Eindhoven, Utrecht en Zwolle!

---

*De activiteiten waren erg leuk, hoewel ik graag wat meer uitdaging had gezien, vooral bij het raften. Ik had gehoopt op zoveel actie dat het bootje zou kapseizen of dat er zelfs mensen uit zouden vallen.

De zipline was echt geweldig. Het was extra leuk dat je met z'n tweeën aan één zipline mocht hangen, waarbij de voorste alles kon filmen. Voor mensen die ongeveer 50 kilo wegen, was het zelfs verplicht om samen van de eerste baan te gaan. Die rit duurde bijna een minuut voordat je aan de overkant was. En geloof me, je wilt echt niet op eigen kracht naar de overkant trekken als je te vroeg hebt geremd of te weinig woog!

De tenten (voor 4 personen) waarin we sliepen, waren precies groot genoeg, mits je plekje netjes hield. De bedden waren volgens mij niet echt geschikt voor mensen van bijna twee meter zijn, maar daar had ik geen last van, aangezien ik maar anderhalve meter ben. Hihi.

De reisleiders, Katrina en Evelien, hadden alles perfect geregeld. Zo hadden ze bijvoorbeeld duidelijk op een whiteboard aangegeven wat je wel en niet moest meenemen voor de zipline. Duidelijker kon echt niet!

Naast de activiteiten hadden we meer dan genoeg tijd om Kroatië te verkennen. De activiteiten waren zo georganiseerd dat je de ene keer heel actief bezig was, en de volgende keer een relaxte activiteit had, zoals op één dag eerst raften en daarna ziplinen.

Ik raad echt iedereen aan om dit minstens één keer te doen!
Lees meer over deze vakantie >>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 28-08-2024 | Accommodatie(s): Tent

Bekijk alle Simi Reizen ervaringen.

Algemene informatie
ANVR SGR Camaliteitenfonds
U kunt bij Simi Reizen de volgende vakanties boeken:
 Actieve vakantie

Home | Reizen en vakanties | Reisorganisaties | Over ons | Reisorganisatie inschrijven | Contact