Verwacht geen oplossing bij Pharos Reizen
Hieronder vindt u de ervaring van Jesse met reisorganisatie Pharos Reizen. Deze is ingevoerd op 21-09-2019 en gaat over de vakantie naar Italië in augustus 2019.
Autorondreis in Italië, augustus 2019
-
Totaal:
- 1 Vervoer:
- - Accommodatie:
- 1
- 1 Prijs:
- 1
Reisleiding:
Wij hebben via Pharos Reizen de 8-daagse rondreis Zuid-Tirol en Trentino geboekt. In de reis zouden we twee verschillende hotels aandoen. Het eerste hotel is Lamm in Italië. We hebben onze reis na een aantal dagen voortijdig moeten beëindigen omdat onze klacht over het eten en over de ronduit smerige keuken niet serieus zijn genomen door zowel het hotel als de klantenservice van Pharos. Onze kijk in de keuken van het hotel was misselijkmakend. Schimmels aan de muren, eten wat overal onafgedekt staat etc.
Omdat mijn partner erg ziek is geworden tijdens ons verblijf in dit hotel ( vermoedelijk door het eten) hebben wij al na enkele dagen de reis terug naar huis moeten maken. We zijn niet eens toegekomen aan het tweede hotel.... Verschrikkelijke ervaring met Pharos reizen!
Volgens de reisbeschrijving hebben we een leuke complete reis geboekt inclusief dagelijks een driegangenkeuze diner met een aantal extra's waaronder een begeleide wandeling rond het San Valentino meer en wijn bij het diner.
Onze teleurstelling begint al bij de eerste avond wanneer blijkt dat er helemaal niet te kiezen valt wat betreft het diner. Het hotel heeft zelf een papiertje gemaakt waarop letterlijk staat wat wij die avond gaan eten. Er is dus helemaal geen sprake van keuze…
Daarnaast zijn de wijn en de begeleide wandeling ook ver te zoeken.
Uiteraard hebben we direct telefonisch en via de mail geklaagd bij de klantenservice van Pharos en bij het hotel zelf. Hierin is enige medewerking voor een oplossing ver te zoeken. De klantenservice van Pharos neemt de klachten totaal niet serieus.
Na thuiskomst uiteraard meteen weer contact gezocht met Pharos. Het enige wat ze zeggen is dat we een klacht kunnen indienen via het klachtenformulier via de website van Pharos. Daarop zullen ze zo spoedig mogelijk maar uiterlijk binnen een maand reageren. Ook nadat je de klacht hebt ingediend hoef je weinig te verwachten. Ze wachten tot uitgerekend de laatste dag van de reactietermijn van een maand om op je klacht te reageren. Helaas hierin ook geen oplossing. Pharos dwingt je dus om de geschillencommisie in de te schakelen of een procedure te starten als je een oplossing voor je klacht wilt. Wij gaan dit zeker doen als Pharos niet alsnog een oplossing aandraagt.
Conclusie: Als u een vakantie wilt zonder zorgen en een klantenservice die u serieus neemt bij klachten. Boek dan zeer zeker niet bij Pharos Reizen! Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 21-09-2019