Hoe onze reis werd beinvloed


Hieronder vindt u de ervaring van Agan met reisorganisatie Oad. Deze is ingevoerd op 22-07-2016 en gaat over de vakantie naar Nederland in juli 2016.

 
3 van 9 mensen vinden dit een nuttige review.

door
51-60 jaar
Alleenreizend
6,0
Hoe onze reis werd beinvloed
Groepsrondreis in Nederland, juli 2016

    Totaal:
  • 6
  • Vervoer:
  • 8
  • Accommodatie:
  • 7

  • Reisleiding:
  • 1
  • Prijs:
  • 5


De reis die wij hebben gemaakt was: Rondreis Hoogtepunten van Schotland,

Zal de review in 3 delen opsplitsen.

1. Boeken van de reis
2. Reisbescheiden
3. De reis

1.Boeken van de reis.

Wij boeken de reis bij Oad op 19 april jl via de nieuwsbrief van Oad die in mijn mailbox zat kwamen wij erachter dat op deze reis een korting werd gegeven van €50,00. Gemaild naar de afdeling reserveringen met de vraag komen wij in aanmerkingen voor deze korting, nee was het antwoord van Oad, de Aktie loopt t/m maandag 18 april terwijl ik de vraag nog geen dag later stelde aan Oad.
Dus geen korting, terwijl als je de nieuwsbrief volgt van Oad regelmatig korting word gegeven van €100,00 op een reis, zo ook de eerst volgende reis naar Schotland, 27 juli as.
Zoals gezegd ik hoop dat de reis goed gaat verlopen, dit is immers onze eerst teleurstelling.

2.Reisbescheiden.

De reisbescheiden worden naar ons toe gemaild maar liefst 13 pagina’s.
Dacht nou dat kan ik dus gaan uitprinten, ik wil best meehelpen om de wereld groen te maken, maar Oad legt dit nu bij mij neer terwijl ik vind dat het toegestuurd had kunnen worden, ik heb immers geen printer, de buurman heeft ons geholpen.
Deze mail kreeg ik van: Oad Customer Contact Center
De reisbescheiden worden 10 dagen voor vertrek verstuurd. Indien u deze per post wilt ontvangen, rekenen wij administratiekosten €7,50.
Is dit akkoord?

Dit is even wat €7,50 vragen om een paar velletjes papier op te sturen, natuurlijk vind ik dit niet goed, Oad legt het bij zijn klant neer vind ik, niet echt klantvriendelijk, maar wel een enquêteformulier aan ons geven met een antwoordnummer, het is maar hoe je het bekijkt.
Dit is onze tweede teleurstelling.

3.De Reis.

Start 27-06-2016 van IJmuiden naar New Castle boot reis goed verlopen.

Dinsdag 28-06-2016.
Edinburgh, Royal Yacht Britannia, Perth
Na het ontbijt aan boord volgt de ontscheping in Newcastle. We steken de grens over naar Schotland en rijden eerst in de richting van Edinburgh waar we het Royal Yacht Britannia bezoeken, het voormalige schip van de Royal Family. We verblijven twee nachten in de het mooie plaatsje Perth.

Wat gebeurt in de bus: Op de weg naar Edinburg begint Marjan Hartzema, onze reisleidster een opsomming te geven van de kosten van de bezienswaardigheden, ze kwam uit op £120,00 pond per persoon, de verontwaardiging was enorm in de bus, zeker in de omgeving waar wij zaten. Ze waren er allemaal van overtuigd dat het bezoeken van de bezienswaardigheden in de reissom zat, alle tassen gingen open de reispapieren werden nageplozen, konden niet vinden.
Ook niet bij de mensen die geboekt hadden via een reisbureau, zo ook in onze reisbescheiden konden wij niets vinden, het volgende staat in de reisbescheiden.

Entreegelden en optionele excursies
Bij iedere reis staat in de prijstabel een richtprijs vermeld voor de entreegelden zoals beschreven in het reisprogramma. De keuze is aan u om wel of niet een bezienswaardigheid te bezoeken. Daarnaast worden ook optionele programma-onderdelen aangeboden. De kosten van de optionele excursies zijn dus geen onderdeel van de genoemde entreegelden. Verder kan het voorkomen dat uw chauffeur of reisleid(st)er u ter plekke een extra programma-onderdeel aanbiedt. Mocht tijdens de reis niet geheel duidelijk zijn waar u precies welk bedrag voor betaalt, vraag dan om een schriftelijke specificatie. Voor de entreegelden, de vermelde optionele programma-onderdelen en de aangeboden extra's geldt dat dit te allen tijde vrijblijvend is, het is tenslotte úw vakantie.

In deze alinea staat geen richt bedrag,maar nergens in onze papieren hebben wij een bedrag kunnen vinden, wel optionele excursies, nl. 1 van €17,00 en 1 van €27,00.
Marian vraag aan de mensen wie mee wilt naar het Royal Yacht Britannia, daarop heb ik gereageerd met de volgende woorden, wil wel mee, maar ik wil niet betalen, dit komt omdat de groep nog steeds dacht het zit in de reissom.

Reisleidster heeft hierover met Oad gebeld, dus het zou bij u bekend moeten zijn. Reisleidster kwam terug in de bus. Ze had voor ons de mededeling dat Oad een gedeelte voor haar rekening nam en wij de rest moesten betalen, £65,00 pond per persoon.

Tot op de dag van vandaag weet ik niet waaraan de £65,00 pond is besteed.

Er is afgesproken dat reisleidster in het Salutation Hotel van degene die het wilde, de entreegelden zou gaan innen, na het diner in de lounge.
Wij waren dus nog steeds ontdaan en best wel boos, het was immers het gesprek van de dag en er waren weinig reizigers die er begrip voor hadden.
Zo ook wij gingen naar de tafel van reisleidster om te gaan betalen, ik maakte haar wel duidelijk dat dit de 3e misser is van Oad sinds het boeken van onze reis, dit viel niet goed bij de reisleidster.
Ik had mijn rekening bij me en daarop had ik met pen geschreven: Ik betaal onder protest en wil graag een handtekening hebben voor het geen wat ik betaal, nou dat kreeg ik niet, de reisleidster wilde geen handtekening plaatsen, toen ging het licht echt uit bij ons. Ik werd zo boos dat ik zei, zorg maar dat ik naar New Castle kom, zet me maar op de boot naar huis, waarop de reisleidster zei, ga daar maar even staan, ze gaat eerst de anderen reiziger laten betalen, hoe vind je dit dan, we worden ergens in de hoek onderaan de trap in de lounge geparkeerd.
We hebben daar bijna een uur gestaan, daar zagen we dat ze het over ons had en bij medereizigers heeft ze wel een handtekening gezet op dat moment, kennelijk had ik er toch wakker geschut.
Na bijna een uur wachten, onze avond naar de maan, maar dat even ter zijde, moesten we weer bij de dame komen.
Je valt mij aan zegt ze, ik vroeg hoezo dan, nou met je opmerkingen dat de reis bij het boeken al verkeerd ging, ik val niemand aan, zij vertegenwoordigd Oad en daar zal ze zich naar moeten gedragen, ik heb een klankbord nodig.
Ook kreeg ik te horen dat ik de stemming in de groep aan het verzieken was, ik??? Deze opmerking heeft onze reis gekleurd op een verkeerde mannier, ging de groep naar rechts, gingen wij naar links, voelden ons niet prettig bij de groep en dat neem ik de reisleidster kwalijk.
Ben praktisch doof en durf niet eens in een groep mee te praten. Gaat wel lekker hoor.
Ook kregen we van andere reiziger ons verhaal te horen, die had Marian met hun gedeeld, hoezo privacy???
Onze 2e dag van een 10daagse reis…de reisleidster had het idee om de volgende dag hierop terug te komen in de bus, waarop ik reageerde, je gaat mij niet aanspreken op iets waarvan zeker 15 mensen bij ons in de bus op reageerde. Wat een moeilijk reisleiderster, zo onprofessioneel.

Tot slot over dit item, wij zijn nooit een bedrag tegen gekomen van wat er nog betaalt moest worden voor entreegelden, in de bus hoorde wij voor het eerst een bedrag van €75,00 dat op de website vermeld zou staan, thuis gekomen hebben we dit gecontroleerd. In het mailverkeer met Oad nooit geen indicatie bedrag van de intreegelden, in de reisbescheiden nooit geen indicatie bedrag van de intreegelden, nergens hierover iets ontvangen van Oad. Maar de reisleidster zei, dat wij begrip moesten opbrengen voor Oad.





We gaan verder in onze reis, daar leer ik Paul de chauffeur steeds beter kennen, ik zie hoe functioneert en hoe hij de bus berijdt en onder controle heeft.
Zou men in een review sterren mogen geven, dan zou Paul van ons de maximale scoren krijgen, 5 sterren. Super zoals hij de reis verzorgt, rustig, kalm, relax, perfect op tijd en alles willen doen voor de reizigers, geweldig.

De reisleidster, als ik haar ook sterren zou willen geven, dan kom ik op 2 sterren, waarom? Zal ik gaan uitleggen:
Zij heeft op de 1e avond in Perth onze dure reis met haar opmerking om zeep geholpen,mijn vrouw en ik hebben die nacht niet geslapen. Wij zijn erg ontdaan en verdrietig dat onze reis voor de rest van de nog komende dagen een behoorlijke knauw heeft opgelopen.
Wij zijn door haar gekleineerd, respectloos behandeld. Dit kan niet vinden wij, zij vertegenwoordigd Oad en heeft zich naar onze mening ons te helpen en niet te veroordelen.


Onze mening over de deskundigheid van de reisleidster.
Ze heeft een vlotte babbel, ze is best wel deskundig, maar haalt heel veel informatie uit boekjes, die ze dan door de luidspreker vertelt. Ze maakt veel stops om de reiziger maar te laten kopen, lunchen, koffiedrinken, ook vond ze het nodig dat we geld neer moesten leggen in de hotelkamers voor de schoonmaak.
Tot slot over dit item, de laatste avond in Drymen hotel Winnock, zaten 110 personen in een te kleine ruimte te dineren ,heel veel lawaai,daar kan ik met mijn gehoor problemen niet tegen, ik heb de ziekte van Meniere en dat is een aandoening aan het gehoor, ben dus tijdens het dineren weg gegaan en heb in overleg met de bediening een plekje gekregen in de lounge.
Ik zat daar, toen de reisleidster voorbij kwam en niets tegen mij zei of vroeg waarom ik apart zat.
Even later had ik mijn eten en de reisleidster kwam weer voorbij en ze zei eet smakelijk en liep door. Ik was ziek aan het worden door mijn gehoor en het lawaai en de dame vraagt niets, hoezo professioneel, echt waardeloos.

Conclusie
Schotland is een zeer mooi land, de reis met Oad heeft onze reis gekleurd op een verkeerde manier.
Wij en vele met ons voelen ons misleid door de fout in de brochure.
Wat ons betreft heeft de opmerking van Marian ons gekleineerd, we zijn in een hoek gezet waar wij totaal niet horen, we zijn respectloos behandeld gekleineerd en mogen bij Marian geen mening hebben. We zijn wel een echtpaar van 63 jaar.












Lees meer over deze vakantie >>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 22-07-2016

Bekijk alle Oad ervaringen.





Algemene informatie
Totaal: 6,0
Vervoer: 8,0
Accommodatie: 5,5
Reisleiding: 8,0
Prijs: 5,5
Aangesloten bij:
ANVR SGR Camaliteitenfonds Touringcarbedrijf
U kunt bij Oad de volgende vakanties boeken:
 Excursiereis     Cruise     Rondreis   


Home | Reizen en vakanties | Reisorganisaties | Over ons | Reisorganisatie inschrijven | Contact