Hotel Top Corendon SLECHT
Hieronder vindt u de ervaring van Ferrie met reisorganisatie Corendon. Deze is ingevoerd op 04-12-2018 en gaat over de vakantie naar Griekenland in september 2017.
51-60 jaar
Met partner
Zonvakantie in Griekenland, september 2017
-
Totaal:
- 2 Vervoer:
- - Accommodatie:
- 9
- 1 Prijs:
- 3
Reisleiding:
Zo gaat Corendon met de klanten om. Overboeking niet bekend??
Volgens het hotel zeker wel.
Ook de huurauto kun je alleen via Corendon boeken. Andere optie is het hotel niet toegestaan.
De geboden compensatie bij overboeking moet die van Corendon zijn schijnbaar, of die past of niet.
Maar hierbij het antwoord op mijn klacht van overboeking en het niet kunnen beschikken over onze kamer 1e nacht en op opvolgende dag.
NB : het hotel en het personeel is wel geweldig en doen echt hun best. Is dus wel een aanrader maar niet via Corendon
Klacht :
Bij aankomst op zondag 23-09-2018 bleek er geen kamer bij de accomodatie beschikbaar voor ons. Ondergebracht in ander hotel (BOMO) , met belofte dat om 09.00 op 24-09 de kamer gereed zou zijn. Dit bleek helaas pas 13.30 uur te zijn. Wij hebben dus 23 en 24 gedeeltelijk niet over onze kamer en dus vrijheid kunnen beschikken. Er is ter compensatie aangeboden - Massage Dit hebben we niet geaccepteerd, daar Mijn partner reuma patient is, en niet deskundige massage niet prettig is. Er is ook niet naar gevraagd waarom wij deze compensatie niet accepteerden. - 50 % korting naar markt Heraklion. Dit ook niet geaccepteerd, ivm slechte weersverwachting aan het begin van de week ivm met de storm op de middelandse zee. En het feit dat we al een aantal malen op deze markt zijn geweest, omdat we altijd naar Kreta of Rhodos reizen. Ook de reden van onze weigering is niet naar gevraagd. Al met al verwacht ik een naar ratio compensatrie voor de gederfde 2 vakantie dagen 23-24 sept Indien ik de compensatie niet voldoende acht, dit voor leggen aan geschillen commissie reizen Met vriendelijk groet, Ferdie Ecker
Antwoord Corendon:
Via onze organisatie heeft u een vakantie geboekt naar het Rimondi Grand Resort & Spa. Het spijt ons dat u niet geheel tevreden bent teruggekeerd van uw vakantie en aanleiding heeft gezien tot het indienen van een klacht. Dit betreuren wij ten zeerste; Corendon streeft immers naar een probleemloze uitvoering van de reis en het is bijzonder spijtig wanneer blijkt dat wij hierin niet zijn geslaagd.
Bij aankomst kreeg u te horen, dat u voor één nacht was overboekt en u naar een andere accommodatie moest. Wij beseffen terdege dat deze mededeling erg vervelend voor u moet zijn geweest. U heeft uw reis immers met de grootste zorg uitgekozen en hier reikhalzend naar uitgekeken. Het heeft ook ons verrast, dat u in een ander hotel ondergebracht zou worden. Wij zijn hierover door de hotelier niet op de hoogte gebracht maar hebben de hotelier ondertussen gewezen op zijn verantwoordelijkheden. Het mag immers niet zo zijn, dat er op deze wijze met onze gasten wordt omgegaan. Voor deze situatie bieden wij u dan ook onze oprechte verontschuldigingen aan.
Soms geven hotels meer appartementen uit dan er daadwerkelijk zijn, omdat het vaak gebeurt dat niet alle touroperators hun voorraad vol boeken. In een enkel geval wordt de voorraad wel volgeboekt door alle touroperators en dan ontstaat er een probleem. Een deel van de gasten zal omgeboekt moeten worden en de hotelier kiest dan in de meeste gevallen willekeurig een aantal boekingen uit die niet geaccepteerd kunnen worden. Indien wij de overboeking voor uw vertrek hadden doorgekregen, hadden wij u hierover uiteraard geïnformeerd. Tenslotte heeft niemand er baat bij als wij u niet zouden informeren.
Als compensatie is er een gratis massage en 50% korting op de excursie naar de markt & Heraklion aangeboden, om voor u moverende redenen heeft u deze compensaties niet geaccepteerd. Tevens heeft u op uw laatste dag de gehele dag nog zonder kosten gebruik mogen maken van de all inclusive verzorging tot de ophaaltijd van de transfer. Normaliter vervalt het recht op verzorging na het uitchecken.
Hoewel wij de aangeboden vergoeding een reële vergoeding vinden voor de nacht die u bent overboekt willen wij u uit serviceoverweging een vergoeding aanbieden voor deze nacht. Deze vergoeding is bepaald op 25% en komt neer op een bedrag van € 40,- (basisreissom € 1088,- gedeeld door 7 nachten maal 25%).
U mag in de plaats hiervan ook kiezen voor een korting van € 75,- op een volgende bij Corendon geboekte pakketreis. Om dit aanbod te verzilveren behoeft u enkel deze e-mail door te sturen naar ....met daarbij uw nieuwe reserveringsnummer, zodat deze korting als betaling verwerkt kan worden. Dit aanbod is geldig tot één jaar na heden en is niet inwisselbaar voor contanten. Mocht u liever de contante vergoeding van € 40,- wensen, dan ontvangen wij graag uw IBAN rekeningnummer, zodat onze administratie het bedrag tegen finale kwijting kan overmaken. De korting komt dan te vervallen.
Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 04-12-2018 | Accommodatie(s): Rimondi Hotel