Nooit meer Corendon


Hieronder vindt u de ervaring van Niels met reisorganisatie Corendon. Deze is ingevoerd op 19-01-2024 en gaat over de vakantie naar Egypte in november 2023.

 
1 van 3 mensen vinden dit een nuttige review.

door
31-40 jaar
Met gezin
1,0
Nooit meer Corendon
Familiereis in Egypte, november 2023

    Totaal:
  • 1
  • Vervoer:
  • 1
  • Accommodatie:
  • 10

  • Reisleiding:
  • 1
  • Prijs:
  • 1

In september 2023 boekten wij onze vakantie naar Egypte. Zo naar uit gekeken om lekker even weg te zijn samen met het gezin (2volw en 1 baby). Tot onze verbazing was de reis erg duur maar hé wat is niet meer duur tegenwoordig. Toch de welverdiende vakantie geboekt. Alles verliep prima. Totdat we een paar weken voor vertrek nog even achter de laptop kropen om de faciliteiten, restaurants etc. te bekijken. Tot onze schrik was de prijs van de geboekte vakantie met 1300eu verlaagt, waarna wij de besloten Corendon te bellen en te vragen hoe dit kon. Wij kunnen begrijpen dat de prijs wat fluctueert met een paar honderd euro maar wij hadden 3400eu betaald en exact dezelfde reis was nu te boeken voor 2100eu!
Telefonisch contact opgenomen om verhaal te halen omdat er wanneer wij de vakantie boekte op de website flink geadverteerd werd met “vroegboekkorting” en andere kortingen waar wij van zouden mogen genieten. Tijdens het gesprek was ook de dame van de klantenservice enorm verbaasd dat het verschil zo groot was. Zij ging verhaal halen bij haar leiding. Resultaat, helaas konden zij niets voor ons betekenen want dit had te maken met vraag en aanbod. Met een onrustig en opgelaten gevoel gingen wij naar bed die avond. Eigenlijk op het punt om de reis te annuleren en opnieuw te boeken voor de nieuw aangeboden prijs.
Volgende dag nog een keer gebeld met Corendon om te zeggen dat wij graag wilden annuleren en de reis opnieuw zouden boeken voor de aangepaste prijs.
Dit was wel mogelijk maar dan zouden we 75% van de reissom kwijt zijn. We voelden ons erg kwaad en in de maling genomen. Toch maar voor lief genomen dat het niet meer te veranderen was en ons eroverheen gezet.

1 dag voor vertrek wilden wij online inchecken. Het online inchecken lukte niet want er bleek iets mis te zijn met de documenten van mijn man. Alles doorgenomen, bleek dat zijn paspoort bij terugkomst niet nog 6 maanden maar 5 maanden en 25 dagen geldig was. Met een misselijk gevoel weer Corendon gebeld om te vragen wat wij hieraan konden doen omdat wij de volgende ochtend al vroeg zouden vertrekken. Ik kreeg een mega geïrriteerde en onvriendelijke vrouw aan de telefoon die zei dat we morgenochtend (maandagochtend) de Egyptische ambassade moesten bellen en vragen of zij iets konden betekenen. Een onmogelijke klus om vóór 9 uur 's morgens te klaren. Ik legde dit uit waarop mevrouw zei dat de reis dan niet door kon gaan en wij ons geld kwijt waren. Wij gaven aan toch naar een oplossing te gaan zoeken die er volgens de mevrouw niet zou zijn. En oh ja of we dan wel zsm. konden laten weten of het gelukt is of niet. (Want hé, dat zijn 2 stoelen vrij). Ik zat tegen huilen aan. De reis koste 3400 euro en dat is voor een gemiddeld gezin hard sparen.
Eenmaal opgehangen heb ik het internet afgespeurd naar mogelijke oplossingen. Hier kwam ik uit bij de Koninklijke Marechaussee en dat zij een noodpaspoort konden maken waar wij Egypte mee in zouden mogen. Gebeld met hun, zij vertelde dat dit geen enkel probleem was en gaven aan dat we wel even 15min eerder moesten komen om het noodpaspoort te regelen. Jeetje wat waren wij opgelucht, de reis met ons gezin ging gelukkig toch wél door!!
Hartstikke mooie vakantie gehad en echt een super resort met alleen maar vriendelijke en behulpzame mensen! Het hotel krijgt van ons een 9+

Corendon krijgt van ons een 1 en zelfs dat vinden wij niet waardig. De manier waarop er tegen ons gesproken is en hoe slecht (of zeg maar gerust, helemaal niet) wij geholpen zijn maakt voor ons dat wij nooit meer bij Corendon zullen boeken. Echt een vreselijke ervaring. Je zou denken dat ze in deze branche, namelijk hospitality, de mensen zouden willen helpen en daar ook ongeacht de situatie vriendelijk tegen zijn. Nou niet dus.
De zelfde hotels kun je ook boeken bij TUI waar wij voortaan dit soort vakanties weer zullen boeken.

Lees meer over deze vakantie >>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 19-01-2024 | Accommodatie(s): Dana Beach

Bekijk alle Corendon ervaringen.





Algemene informatie
Totaal: 3,1
Vervoer: 4,0
Accommodatie: 6,3
Reisleiding: 4,5
Prijs: 4,3
Aangesloten bij:
ANVR SGR Camaliteitenfonds
U kunt bij Corendon de volgende vakanties boeken:
 Zonvakantie   


Home | Reizen en vakanties | Reisorganisaties | Over ons | Reisorganisatie inschrijven | Contact