Geld kwijt door onbewoonbaar huis


Hieronder vindt u de ervaring van Sah met reisorganisatie Belvilla. Deze is ingevoerd op 23-08-2011 en gaat over de vakantie naar België in juli 2011.

 
2 van 2 mensen vinden dit een nuttige review.

door
31-40 jaar
Met partner
1,0
Geld kwijt door onbewoonbaar huis
Vakantiehuis in België, juli 2011

    Totaal:
  • 1
  • Vervoer:
  •  -
  • Accommodatie:
  • 1

  • Reisleiding:
  •  -
  • Prijs:
  • 1

In juli appartement "La Petite Suisse" in Malmedy (Belgische Ardennen) gehuurd via Belvilla. Dit huis bleek bij aankomst onbewoonbaar door de aanwezigheid van duizenden vliegen. De huiseigenaar gaf aan dat Rentokil moest komen om het huis te impregneren. Tot dit gebeurd was mochten we in het naastgelegen appartement verblijven omdat ook de eigenaar inzag dat het huis niet te verhuren was, maar helaas zaten hier net zoveel vliegen.

Ik heb Belvilla gebeld om advies in te winnen over wat te doen. Al snel kreeg ik te horen dat ik vooraf de omschrijving beter had moeten lezen op de website. Ook zou de huiseigenaar geen geld terug geven als wij zouden vertrekken, dus Belvilla adviseerde maar rustig te gaan slapen. Ze zeiden dat we waarschijnlijk moe waren van de reis en dat we de volgende dag zouden merken dat het allemaal wel mee viel.

Het huisje stond op 5 meter afstand van een koeienstal, dus op zich waren de vliegen te verklaren...echter stond hier niets van vermeld bij de huisomschrijving, en was er niets te zien op de foto's. Wij hadden dit niet van tevoren kunnen weten. Sterker nog; bij het reserveren op de site van Belvilla bestaat de mogelijkheid om te zoeken naar huisjes op boeren grond...deze optie hebben wij expres uitgevinkt omdat dit wel het laatste is wat we wilden.

Enfin, de huiseigenaar kwam na wat heen en weer bellen met Belvilla bij het huisje langs en vroeg ons waar wij het lef vandaan haalden om zo'n stennis te schoppen. We moesten maar oprotten als het ons niet beviel (letterlijk citaat). Omdat Belvilla ons geen alternatief heeft geboden, maar wel aangaf dat we geen geld terug zouden krijgen hebben we besloten dezelfde avond nog te vertrekken. De situatie in het huisje was ronduit ongezond.

Belvilla heeft ons 300,- tegemoetkoming geboden, terwijl het totaal betaalde bedrag 1045,- was....kortom nog geen 1/3 retour voor een huisje waar wij 2,5 uur in verbleven hebben. Ik heb aangegeven hier niet mee akkoord te gaan. Ik heb namelijk gevraagd of Belvilla mij een alternatief huisje wilde bieden maar dit kon niet...we zouden opnieuw moeten betalen voor een ander huisje. Dit terwijl verblijven in het huis een gezondheidsrisico met zich mee zou brengen. Dit heb ik schriftelijk aangegeven bij Belvilla, maar die reageren nergens meer op.

Al met al wekt dit erg de indruk dat Belvilla zich er makkelijk van af wil maken...zij hebben het geld binnen, en hebben voor de vorm een "tegemoetkoming" aangeboden, dus hun straatje is schoon. De werkelijkheid is dat ze onjuiste informatie verstrekt hebben en puntje bij paaltje niet hun plicht nakomen door vervanging aan te bieden.

Kortom, 0% service en 100% geldklopperij bij Belvilla zonder het fatsoen om een brief te beantwoorden! BELVILLA BEDANKT VOOR DE SERVICE!!!
Lees meer over deze vakantie >>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 23-08-2011

Bekijk alle Belvilla ervaringen.





Algemene informatie
Totaal: 1,1
Vervoer: 1,0
Accommodatie: 1,4
Reisleiding: 1,0
Prijs: 1,1
Aangesloten bij:
ANVR SGR Camaliteitenfonds Thuiswinkel
U kunt bij Belvilla de volgende vakanties boeken:
 Vakantiehuis   


Home | Reizen en vakanties | Reisorganisaties | Over ons | Reisorganisatie inschrijven | Contact