Transavia Nederland
Op deze pagina vindt u beoordelingen en ervaringen met Transavia in Nederland. Het cijfer en de ervaringen op deze pagina zijn alleen over dit land. U kunt ook alle Transavia ervaringen lezen.
Bezoek de website Schrijf een ervaring
Transavia
Transavia is een Nederlandse lowcost maatschappij en is onderdeel van KLM/Air France. U kunt met Transavia vertrekken vanaf Schiphol, Rotterdam of Eindhoven.2 Nederland ervaringen
Het gemiddelde cijfer voor alle vakanties van Transavia is 1,0. Dit is gebaseerd op 7 ervaringen en beoordelingen. Bekijk alle ervaringen met Transavia.
Schrijf ook een ervaring
Ervaringen
61-70 jaar
Met partner
in Nederland, juli 2024
-
Totaal:
- 1 Inchecken:
- - Vliegtuig:
- -
- - Service:
- 1 Prijs:
- -
Beenruimte:
Ik had voor mijn vrouw en mij stoelen met extra beenruimte gereserveerd en hiervoor betaald. Echter, nog aan de grond op de vertrekkende luchthaven, kwam er een heer naast ons zitten. Hij zat blijkbaar krap in de economy plaatsen en mocht van de purser op de extra beenruimte stoel zitten.
Een stewardess sprak hem hierover aan, gaf aan dat er voor deze stoelen een toeslag van € 15,- van toepassing was. De heer gaf aan dat hij hier mocht gaan zitten en de toeslag niet zou hoeven te betalen. De stewardess ging navragen bij de purser en kwam terug met de mededeling dat hij inderdaad mocht blijven zitten en geen toeslag hoefde te betalen.
Hierop mijn vraag aan de stewardess: Krijgen wij de betaalde toeslag terug dan. Antwoord: Daar ga ik niet over.
Het was een terugvlucht naar Rotterdam, ook voor deze heer, dus hij wist van de zitruimte vanuit zijn heenvlucht en had dus vooraf ook extra beenruimte kunnen bijboeken en de toeslag betalen. Dit had hij dus niet gedaan, maar kan zonder toeslag wel profiteren van de extra beenruimte.
Ter kennisgeving. Ik boek zelf, i.v.m. mijn lengte altijd extra beenruimte en betaal dus de toeslag.
Wat hier gebeurde is verre van eerlijk en om die reden vorderde ik onze betaalde toeslag terug. Als wij moeten betalen, dan moet die ander ook betalen en als die ander niet hoeft te betalen, dan is het onredelijk om om ons wel te laten betalen. Gelijke monniken, gelijke kappen!
Behalve met een nietszeggende mail van Transavia geen serieuze behandeling. Niet betalende passagiers hebben voordeel boven betalende. Dit is gewoon discriminatie van de betalende passagiers.
Datum van ervaring: 06 juli 2024 Lees meer over deze vliegtuigmaatschappij >>
Ingevoerd op 26-09-2024
51-60 jaar
Met partner
in Nederland, mei 2021
-
Totaal:
- 1 Inchecken:
- 1 Vliegtuig:
- -
- - Service:
- - Prijs:
- -
Beenruimte:
Opgelicht door TRANSAVIA
Eind mei op de vlucht Bologna (Ita) - Eindhoven is op een zondagmiddag onze boardingspass door medewerkers van TRANSAVIA geweigerd omdat onze coronatest een paar uur verlopen was. Vervelend, temeer omdat de commerciële testcentra op zaterdag daar gesloten zijn en op dat moment de testuitslag maar 24 uur oud mocht zijn. Speciaal daarom op vrijdagmiddag laat laten testen. Helaas dus, en ook de eigen zelftesten mochten daar geen verschil in maken. En zo bleven wij met verschillende andere passagiers (die ook geen tijdige test konden overleggen) achter in Italië. Awel, c'est la vie :-(
Die coronaregels begrijp ik nog wel (hoewel een tijdig testresultaat dus niet mogelijk was op dat moment). Maar vanaf dat duidelijk was dat we achter zouden blijven ging het nogmaals mis. TRANSAVIA bleek op geen enkele manier bereikbaar te zijn om onze vlucht om te boeken. Niet telefonisch (15+ pogingen) en niet via Twitter, Facebook en Whatsapp). Nu na ruim 2 maanden heb ik daar nog steeds geen reactie op gehad. En dat terwijl ze op hun site breeduit pretenderen 24/7 bereikbaar te zijn van 08:00 uur tot 22:00 uur. En dat gestelde vragen via Whatsapp of Social Media vandaag nog beantwoord worden. Niet dus :-(. Een mooi schoolvoorbeeld van misleidende reclame-uitingen (was dat niet strafbaar gesteld?).
Terug in NL schriftelijk melding gemaakt dat ik mijn vlucht niet kon omboeken met een bijhorende claim. Binnen 2 dagen was de afwijzing van TRANSAVIA al binnen (ze lezen de inkomende berichten dus wel). Aangezien die reactie nergens op gestoeld was heb ik wederom gereclameerd. Inmiddels zijn daar ook 4 schriftelijke herinneringen achteraan gegaan want TRANSAVIA reageert nergens op. Zelfs brieven naar bestuursleden van TRANSAVIA worden niet beantwoord. En inmiddels zijn we ruim 3 maanden (!) verder.
Helaas kan ik niet anders dan te concluderen dat ik te maken heb gekregen met oplichters die opereren onder de naam TRANSAVIA. Inmiddels ben ik ook in de weer met de Italiaanse evenknie van het ILT en de politie om aangifte te doen tegen deze vliegmaatschappij en ben ik de stukken aan het voorbereiden om die over te zetten naar de advocaat.
Mensen, wees gewaarschuwd voor deze malafide vliegmaatschappij die we beter kennen onder de naam TRANSAVIA ...... Lees meer over deze vliegtuigmaatschappij >>
Ingevoerd op 13-08-2021
Heeft u ook ervaring met Transavia of een andere reisorganisatie?
Deel uw ervaring door onderstaand formulier in te vullen!