De Jong Intra Vakanties Marokko
Op deze pagina vindt u beoordelingen en ervaringen met De Jong Intra Vakanties in Marokko. Het cijfer en de ervaringen op deze pagina zijn alleen over dit land. U kunt ook alle De Jong Intra Vakanties ervaringen lezen.
Bezoek de website Schrijf een ervaring
U kunt bij De Jong Intra Vakanties de volgende vakanties boeken:
Wintersport Stedentrip Pretpark Autovakantie Cruise Zonvakantie Autorondreis Kerstreis Excursiereis Kampeervakantie
Populaire vakanties van De Jong Intra Vakanties
Hieronder vindt u de top 5 vakanties van De Jong Intra Vakanties in Marokko:Bekijk het volledige aanbod van De Jong Intra Vakanties
Laatste De Jong Intra Vakanties ervaringen
Een greep uit de laatste ervaringen met De Jong Intra Vakanties:Slechte reisleiding, geen meerwaarde
H. Vromen
0 Marokko ervaringen
Schrijf ook een ervaring
Ervaringen
51-60 jaar
Met partner
Groepsrondreis in Marokko, mei 2014
-
Totaal:
- 6 Vervoer:
- 5 Accommodatie:
- 6
- 1 Prijs:
- 6
Reisleiding:
1. We hadden halfpension, upgrade tot volpension was 95 euro. Had geadviseerd moeten worden, want je kreeg tijdens de rondreis geen gelegenheid om ergens anders te eten. Dus je moest wel met de groep mee-eten. Uiteindelijk waren we daardoor veel duurder uit dan 95 euro.
Het fantasiadiner en show kostte alleen al 40 euro (400 dirham) p.p.
2. Aankomst luchthaven Casablanca: invullen van een soort visum. Douane kostte heel veel tijd wel
1 ½ uur omdat alles met de hand moest worden overgeschreven. Had even meegedeeld kunnen worden door het reisbureau.
3. Upgrade naar 4/5 sterren hotels is een goede aanrader. We hadden alleen in Fes niet het Barcelo Hotel, maar het Zalagh Parc Hotel. Er stond dat het een 5 sterren hotel was, maar dat was het zeker niet. Slechte hygiëne, slecht schoongemaakt, er liep zelfs een soort kakkerlak op de badkamer. Het eten viel erg tegen. Er deed maar 1 lift van de 3. Er konden maar steeds max. 4 personen in. Dus met koffers was dat lang wachten totdat iedereen in- en uitgecheckt was.
4. In de reisgids staat vermeld dat de voertaal Engels zou zijn bij een internationaal gezelschap.
We waren met 10 Nederlanders en verder mensen uit Zuid-Afrika, Libanon (V.S) en Canada. In totaal 20 Engels sprekende personen. Verder waren er 18 Italianen.
De gids Abdu sprak tijdens de reis voornamelijk Italiaans. Pas na herhaalde opmerkingen sprak hij iets meer in het Engels, maar Italiaans bleef de voertaal. Omdat hij telkens in twee talen uitleg gaf, ging er veel tijd verloren. De Jong Intra had naar ons idee te weinig Nederlanders en heeft de reis door Atlas in Marokko laten samenvoegen met een groep Italianen. Het aantal Engelssprekenden was daardoor meer dan 18 personen. Daarom had de voertaal uitsluitend Engels moeten zijn, zoals in de reisgids staat vermeld.
5. De gids Abdu presenteerde zich als freelance guide. Hij bracht ons alleen van A naar B en gaf erg weinig informatie over elke stad. Hiervoor waren gidsen ter plaatse ingehuurd, waarvoor wij uiteindelijk door de fooien extra geld kwijt waren. De Capitool gids die wij bij ons hadden gaf meer informatie dan onze gids Abdu.
De gids vertelde niets of nauwelijks iets tijdens de lange busreis van Fes naar Marrakech.
In de informatie over deze dag staat dat we een aantal Berberdorpjes zouden aandoen en dat we in de lunchplaats wat zouden bezichtigen. Niets van dit alles. We hadden 2 sanitaire stops en de lunch en verder geen enkele info van de gids.
Ook tijdens de lange reis van Marrakech naar Casablanca geen woord van Abdu.
De 1e dag van de reis kwam Abdu onze reisgids naar ons toe. Op zijn formulier stonden niet onze namen. Wel die van onze vrienden, terwijl de boeking op onze naam stond.
Hij wilde ons aanvankelijk niet meenemen. Toen we zijn lijst bekeken zagen we dat er 2 namen dubbel op stonden (deze dames stonden ook op onze deelnemerslijst). Toen we hem daarop wezen was hij genegen om ons mee te nemen. Ik heb zelf onze namen toegevoegd op de lijst.
We waren er abusievelijk vanuit gegaan dat de gids ook onze reisleider zou zijn. Onze gids Abdu loste geen persoonlijke problemen op. Hij had geen invoelend vermogen voor ons als reizigers.
Er was iemand een koffer kwijt. Hij schermde met het feit dat hij een freelancer was en dat dit niet tot zijn taak behoorde. Hij kon er niets aan doen. Pas toen de mevrouw flink boos was geworden begon hij pas na een dag of 4 aan een oplossing mee te denken.
Een dame uit Libanon had het fantasiadiner via haar reisbureau gereserveerd en betaald en daarvan een voucher gekregen als bewijs. Abdu accepteerde dit niet. Dat kon niet, gaf hij aan.
Pas toen zij erg boos werd en hem opdracht gaf het reisbureau in Libanon te bellen gaf hij pas toe.
Een jong stelletje uit Zuid-Afrika had van te voren de hotels bekeken in de Koningssteden. Zij hadden bij hun reisbureau aangegeven, dat ze persé niet in het Zalagh Parc Hotel wilden, gezien de zeer slechte beoordelingen. Ze weigerden dus aanvankelijk, toen wij dat hotel kregen ipv. het Barcelo, om in te checken. De gids deed geen moeite om voor hen een ander hotel te regelen.
Pas toen het jonge stel de volgende dag hun koffer weer in de bus laadde, deed hij voor hen moeite, omdat zij flink geklaagd hadden. Voor ons deed hij geen moeite, ondanks de berichten over slechte hygiëne, vieze bedlakens. De gids gaf ons trouwens geen enkele verklaring waarom wij een ander hotel kregen dan was afgesproken.
De gids had dus geen enkele meerwaarde voor deze reis met bijzondere bezienswaardigheden. Hij heeft het land voor ons niet tot leven gebracht.
6. De bus: de chauffeur hield zich niet aan de reistijden. Hij reed soms wel 3 uur achter elkaar zonder stop. De sanitaire stops duurde nog geen 15 minuten. Bovendien was er geen toilet aanwezig in de bus voor “nood”. Verder geen koelkastje om water te kopen, geen thee/koffieapparaat.
7. Bij aankomst op de luchthaven in Casablanca was de transfer naar het 1e Hotel Barcelo prima verzorgd. Ook voor de terugreis was dit goed geregeld.
De reis was zeker de moeite waard, maar had achteraf gezien veel meer indruk kunnen maken.
Dat kwam vooral door de slechte gids en de wijze waarop hij communiceerde.
Wij hebben dit ook op zijn uitgereikt evaluatieformulier aangegeven, die we trouwens niet anoniem konden invullen.
We vragen ons echter af of hij deze formulieren wel zal overhandigen aan de reisorganisatie van Atlas.
Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 11-05-2014 | Accommodatie(s): Hotol Barcelo Casablanca, Hotel Tullip In Rabat, Hotel Zalagh Parc Fes Hotel Atlas Asni Marakech | Vervoer: vliegtuig & bus
Hierboven vindt u alle ervaringen in Marokko.
U kunt ook alle ervaringen met De Jong Intra Vakanties bekijken.
Heeft u ook ervaring met De Jong Intra Vakanties of een andere reisorganisatie?
Deel uw ervaring door onderstaand formulier in te vullen!