Dat een reis goedkoop is wil niet betekenen dat er geen enkele kwaliteit gewaarborgd hoeft te worden.
Hieronder vindt u de ervaring van Willemsen met reisorganisatie Peter Langhout Reizen. Deze is ingevoerd op 24-10-2016 en gaat over de vakantie naar Frankrijk in oktober 2016.
21-30 jaar
Met vrienden
Stedentrip in Frankrijk, oktober 2016
-
Totaal:
- 2 Vervoer:
- 3 Accommodatie:
- 3
- 2 Prijs:
- 2
Reisleiding:
Wat een slechte organisatie, ik heb veel busreizen mogen meemaken, maar deze eerste en laatste keer bij Peter Langhout sloeg alles. 10 uur rijden naar Parijs, om vervolgens geen uitleg van het programma te geven en iedereen 2 min. van te voren pas in te lichten over de bestemming. Verantwoordelijkheid wordt overgedragen aan vakantiegangers, zo moest iemand van onze groep maar de tickets voor de bootreis regelen met de instructie "Zeg maar Peterlanghout en tel of het er 31 zijn!" wat veel discussie gaf aan het loket. Inclusief zaten 2 dagen Disneyland, waarvan echter 1 dag een 1/2 dag werd en de eerste dag moesten we voor sluitingstijd om 9 uur het park uit, ook al gaf de gehele groep aan dat ze het vuurwerk wilden zien na negenen. Enkele leden waren verdwaald en konden de bus niet vinden, wanneer ze voor hulp belden kregen ze te horen dat de bus al vertrokken was en dat ze maar op het derde perron moesten uitstappen met de trein. Terwijl van tevoren erg werd opgeschept dat ons hotel zo dichtbij lag en dat het maar 15 min, maximaal rijden was, hoeveel moeite was het om terug te rijden? Maar nee, ze moesten het zelf maar uitzoeken.
Vervolgens werd er over het hele voorval niks meer gezegd of teruggekoppeld door de reisleider tevens buschauffeur, hij vermeed ieder contact.
Het programma was vrij onduidelijk en waar de gehele tijd werd gesproken over een avondwandeling, werd een rondrit in de bus. Daarnaast deelde de chauffeur zelf zijn vertrektijden in en was hij erg stug, zo moest iedereen om kwart voor 6 in de bus zitten. Om vervolgens ruim 2 uur in de file te rijden, terwijl we op dat moment bij paleis Versailles waren die pas om half 7 sloot. Echter leek het in zijn ogen genoeg om hier 1 1/2 uur rond te lopen. Ook wanneer de groep vroeg om een eetstop of een supermarktstop te maken, was dit beslist niet mogelijk. Zijn antwoord "Dan blokkeer ik de weg" terwijl dit de gehele reis al het geval was, maar dat toen geen probleem.
De gehele reis bestond uit slechte communicatie. Misschien is het ook wat teveel gevraagd om een buschauffeur tevens als reisleider te laten dienen. Er werd totaal niks vermeld over de planning, tijdsindeling, kent de wegen van Parijs niet want gebruikt de tomtom, bij vertraging werd er een half uur van het programma af gehaald, tips over de omgeving bleven achterwege, bleek geen kennis van de bezochte locaties te hebben (bijv. tot hoelaat Disneyland openblijft of kan je zelf een toegangsticket zonder gids kopen bij paleis Versailles) en eigenlijk moet je het de gehele reis zelf maar uitzoeken.
De accommodatie liet ook naar zijn wensen over. Wat een driesterrenhotel hoorde te zijn, leek eerder op een vervallen motel die zo in een foute film kon. Harde bedden waar de vering doorheen komt, gehorige muren, sigarettengaten in de lakens, halfgare croissantjes bij het ontbijt, slechte wifi en ga zo maar door. Dat een reis goedkoop is wil niet betekenen dat er geen enkele kwaliteit gewaarborgd hoeft te worden. Mijn klachtbrief is al onderweg naar de organisatie. Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 24-10-2016 | Accommodatie(s): Hotel Campanille