Neckermann nooit meer
Hieronder vindt u de ervaring van Leo met reisorganisatie Neckermann Reizen. Deze is ingevoerd op 13-07-2013 en gaat over de vakantie naar Griekenland in onbekend.
51-60 jaar
Met partner
Zonvakantie in Griekenland, onbekend
-
Totaal:
- 4 Vervoer:
- 6 Accommodatie:
- 8
- 1 Prijs:
- 6
Reisleiding:
Wij zijn zojuist teruggekeerd van onze vakantie op Rhodos, geboekt via Neckermann reizen onder boekingsnummer: 42450527 . Het heeft ons echt verbaasd hoe nonchalant deze organisatie met ons om is gegaan!
In de voorbereiding begon het al. Tijdens de 15 daagse boeking in november 2012 voor een reis van 27 juni t/m 11 juli 2013 was niet zichtbaar wat de vluchttijden vanaf Eindhoven zouden zijn maar…. we hebben toch maar geboekt. Wij zouden met Transavia boeken en vinden het altijd prettig om onze vliegtuigstoelen vooraf te reserveren. Dit werd zelfs door Neckermann zelf aangegeven. Maar voor een dergelijke reservering heb je wel een vluchtnummer nodig! Helaas was ons vluchtnummer nog niet bekend gesteld dus maar eens gebeld met Neckermann reizen. Men kon ons ieder geval vertellen wat het vluchtnummer was en de daarbij behorende vluchttijd(en) echter wel onder voorbehoud van wijzigingen. Heb ik alle begrip voor. Ook kon ik begrip opbrengen dat deze 15 daagse reis zou aanvangen met een vliegreis vanaf Eindhoven om 14.30u richting Rotterdam om vervolgens om ca. 21.00 uur in Rhodos te arriveren. Waar ik minder begrip voor kon opbrengen is dat we op 11 juli alweer om 11.45 u terug zouden vliegen. M.a.w. van de 15 daagse vliegreis werden op deze manier bijna twee dagen “afgesnoept”. Ik heb dit dan ook op 20/06/2013 onmiddellijk via de mail kenbaar gemaakt aan de customer service van Neckermann (uitvoerder Thomas Cook). En verzocht om een coulance regeling van 1/15 deel van de reissom terug te willen betalen. Op 22/06/2013 kreeg ik een mailtje met de verontschuldiging dat de mail onder nummer 3094308 nog niet was afgedaan maar dat dit binnen afzienbare tijd alsnog zou plaatsvinden. Omdat wij enige dagen later op vakantie zouden gaan heb ik maar eens telefonisch contact gezocht met Neckermann. De eerste dame die ik aan de lijn kreeg zei dat er nooit een mailtje van mij was ontvangen. Ik vertelde haar dat dat wel; moest, daar ik antwoord had gekregen van hun eigen customer contact center. “Nee echt, want zo werken wij niet”: verzekerde ze mij. Ik moest (nog) maar eens een mailtje sturen, adviseerde ze. Daarop heb ik opgelegd en gewoon opnieuw gebeld. De dame die ik toen aan de lijn kreeg kon bevestigen dat ik de mail had gezonden. Zij zou meteen even bij haar collega informeren. Na zo’n drie minuten in de wacht te hebben gestaan wist ze mij te vertellen dat Neckermann nooit enige terugbetaling deed in dergelijke gevallen. Ik verzocht deze uitslag schriftelijk aan mij kenbaar te willen maken, waarop deze dame zei dat Neckermann dit ALTIJD deed. Je voelt hem al….tot op heden (11 juli 2013) heeft dit echter nog niet plaatsgevonden.
Afijn…wij op 27 juni naar Rhodos. Aankomst op het vliegveld staan daar allerlei reisorganisaties met mappen te zwaaien om hun gasten te ontvangen. De Neckermann dame stond in haar “standje”. De gasten moesten haar zelf maar zoeken waarna ze even zei dat we naar het parkeerterrein moesten lopen met busnummer (weet ik niet meer). Na een half uurtje kwam ze in de bus even vertellen dat we naar het hotel zou worden gebracht en we kregen een papiertje waarop we werden uitgenodigd voor de informatiebijeenkomst de volgende morgen om 09.00 uur. En weg was ze! Geen probleem. Keurig naar het hotel gebracht door de behulpvaardige chauffeur. De volgende morgen om 09.00 uur. Geen reisleid(st)er te zien in het hotel. Tot 09.45 uur gewacht en nog eens rondgekeken. Wij hadden het toch wel goed gezien? Niemand dus. We zijn maar de stad ingegaan. De opeenvolgende dagen helemaal niets meer vernomen. Wij vonden het wel best. We hadden de informatiemap van Neckermann zelf eens doorgenomen en gelezen dat op ca. twee dagen voordat we terug zouden vliegen naar Nederland, de transfertijd én de betreffende bus hierin vermeld zouden worden. Twee dagen tevoren gekeken…..niets! Eén dag tevoren gekeken…..niets! Toen besloten om ca. 09.30 uur Neckermann ter plaatse maar eens te bellen. Ik kreeg een alleraardigste Belgische dame aan de lijn. Ik informeerde naar “onze” reisleider Stephane van Bol. Ik legde de dame het ontbreken van de gegevens uit waarop zij mij vertelde dat zij dit door zou geven aan Stephane omdat hij die dag toch nog een voorlichting in ons hotel (Ibuscus te Rhodos stad) zou hebben. Om 17.00 uur nog maar eens gebeld. Hun kantoor zou nl. op 17.00 uur sluiten. Opnieuw een Belgische dame, welke zei: “heeft hij dat nu nog niet gedaan”?….Ik zal hem onmiddellijk verwittigen! ”s-avonds …..u raad het al…..nog steeds niets in het boek geschreven. En nu? Ik heb daarop het noodnummer gedraaid en wat denk je…………WERD NIET OPGENOMEN! Nu waren de rapen gaar!! Daarop heb ik het noodnummer van de Franstalige collega’s gebeld. Dit werd direct opgenomen en om een lang verhaal toch niet al te lang te laten worden….een Franstalige dame heeft mij in het Engels enorm goed geholpen en mij alle gegevens vertrekt. Na een uur belde Stephane van Bol mij op mijn mobiel terug. “U had mij gebeld?” Dat beaamde ik en vertelde hem tevens dat ik niet blij met de gang van zaken was en er een klacht over zou indienen. Met name het onbereikbaar zijn van het noodnummer zat me niet lekker. Je zult maar een noodgeval hebben. Hij vertelde dat hij niet had opgenomen omdat hij welllicht aan het rijden was? Bulshit wat mij betreft. Noodnummer moet 24 uur bereikbaar zijn. Anders heb je niets aan een noodnummer! Vanmorgen kwam de bus keurig op tijd (zelfs iets vroeger). En dat bleek maar goed ook! Bij de eerstvolgende drie hotels waar we gasten moesten ophalen bleken deze niet aanwezig te zijn. Niet geïnformeerd dus! Met als gevolg dat de bus ieder adres ca. 15 min stond te wachten op …..geen aanwezige gasten. De buschauffeur verzuchtte tussentijds: What is here happening”?
Onderweg heb ik vanuit de bus opnieuw contact gezocht met het bureau van de reisleiding om hun hiervan op de hoogte te stellen en te voorkomen dat we dusdanig vertraging gingen oplopen dat we onze vlucht zouden gaan missen. Er werd beaamd dat Stephane zijn werk waarschijnlijk niet goed had gedaan maar….ze zouden hem verzoeken mij terug te bellen. U raadt het al…..dit moet nu nog gebeuren. Resumé Neckermann reizen…….wat ons betreft, zoals we er NU over denken… NOOIT MEER!!
Ik ben reuze benieuwd of we, na dit verhaal, toch nog iets van Neckermann zullen vernemen.
Gewenste oplossing
1/15 deel van de betaalde reissom retour en een nette afhandeling van mijn klachten.
Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 13-07-2013 | Accommodatie(s): Hotel | Vervoer: Vliegtuig