slechte afhandeling door koning AAP
Hieronder vindt u de ervaring van R.laudy met reisorganisatie Koning Aap. Deze is ingevoerd op 07-01-2011 en gaat over de vakantie naar Egypte in december 2010.
Met partner
Individuele rondreis in Egypte, december 2010
-
Totaal:
- - Vervoer:
- - Accommodatie:
- -
- - Prijs:
- -
Reisleiding:
Verheugd op een 15-daagse individuele pakketreis naar Egypte. Sneeuw gooit roet in het eten.
Reis gaat niet door op die dag.
Koning Aap biedt de reis een paar dagen later aan : 9 dagen, zelfde prijs en geen duidelijk programma."U mag blij zijn dat u weg kunt" als uitspraak aan de telefoon. Dit 'buitenkansje ' slaan we af: we wilden echt rustig 15 dagen genieten.
De afwikkeling is tekenend voor de organisatie : koning AAP beroept zich op overmacht.
Reissom € 1997,50. KLM vergoedt de vlucht van €820,-.Landarrangement was € 1100,-.
In eerste instantie wil de lokale agent uit Egypte maar € 100.- per persoon vergoeden.
Koning AAP stelt voor € 1020,- te vergoeden.( 820 + 200)
Schade voor ons € 977,50.
Omdat we protesteren middelt koning AAP de schade: we krijgen de helft terug van het landarrangement.( € 550,- )
Zij willen nu totaal € 1370,- vergoeden.
Totale schade blijft voor ons nu € 627,50.
Wij zijn het niet eens met de gang van zaken en het voorstel.
Koning AAP baseert zich op artikel 11.4.c, artikel 12 en artikel 13.2 van de ANVR voorwaarden waarin iedere partij de eigen schade draagt.
Mijns inziens gebeurt dat nu juist niet. Wij dragen onze schade zoals vaccinatie en vergeefse reis naar Schiphol en ook nog eens € 627,50.
De reisorganisatie is en blijft verantwoordelijk voor de correcte uitvoering van de hele reisovereenkomst.
Ik heb volgens de ANVR regels recht op teruggave van de reissom.
Mijns inziens verhaalt koning AAP zijn schade op ons zoals nu gebeurt door niet de reissom te vergoeden.
de organisatie geeft bovendien geen inzicht in de kosten die zij gemaakt hebben voor de annulering. Zij leggen de artikelen van de ANVR ten gunste van zichzelf uit.
Koning AAP hoeft van ons helemaal geen schadevergoeding te betalen wegens gederfd reisgenot zoals dat zo mooi heet. Dat lijkt me ook redelijk gezien de overmachtsituatie, maar de organisatie dient mijns inziens wel de reissom terug betalen.( ANVR regels)
Dat proces om de centen- helaas - duurt lang.
De geschillencommissie Reizen mag een uitspraak doen in deze zaak.
Het had allemaal zo veel klantvriendelijker gekund bij Koning AAP. Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 07-01-2011 | Vervoer: vliegtuig,trein