Asociaal annuleringsbeleid Fletcher
Hieronder vindt u de ervaring van Willem met reisorganisatie Fletcher. Deze is ingevoerd op 16-01-2019 en gaat over de vakantie naar Nederland in december 2018.
61-70 jaar
Met partner
Hotel in Nederland, december 2018
-
Totaal:
- 1 Vervoer:
- - Accommodatie:
- -
- - Prijs:
- -
Reisleiding:
Omdat wij graag naar de kerstmarkt in Ootmarsum wilden, hadden wij op 2 december jl. een overnachting geboekt van 15-12-2018 op 16-12-2018 in hotel Dinkeloord in Beuningen (Ov). Helaas bleek onze moeder op 10 december onverwacht, na een val, stervende te zijn en overleed zij op 11 december. Op 10 en 12 december heb ik het hotel direct over de situatie geïnformeerd, mede om hen in staat te stellen te kamer weer door een ander te laten boeken. Vrijwel direct werd mij verteld dat wij op grond van de voorwaarden niet het gehele bedrag van € 94,05 terugkregen, maar slechts een deel. Na diverse mailtjes, waarbij ik bijna moest smeken om terugbetaling, heb ik pas op 15 januari 2019 €37,62 terug ontvangen. Wel werd op 10 december aangeboden dat wij de overnachting konden verschuiven naar een datum vóór 31 januari 2019. Vanwege het overlijden van moeder hadden wij daar geen behoefte aan en geen tijd voor, door alles wat geregeld moet worden.
Ik snap dat er voorwaarden worden gehanteerd voor het annuleren van een reservering. Ik zou me echter voor kunnen stellen dat er in het geval van overlijden een uitzondering wordt gemaakt en dat het bedrag op vertoon van de rouwkaart of de overlijdensakte in het geheel wordt teruggestort. Bij andere hotels gaat dat gelukkig wel zo, zelfs bij onverwachte ziekte is onze ervaring.
Wij hebben besloten, op grond van het annuleringsbeleid van Fletcherhotels in geval van plotseling overlijden om in het vervolg geen gebruik meer te maken van Fletcherhotels en om ons account als Fletchervriend ook te annuleren.
Kortom: wij zijn zeer teleurgesteld in Fletcher Hotels!
Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 16-01-2019 | Accommodatie(s): Fletcherhotel Dinkeloord