Corendon Egypte
Op deze pagina vindt u beoordelingen en ervaringen met Corendon in Egypte. Het cijfer en de ervaringen op deze pagina zijn alleen over dit land. U kunt ook alle Corendon ervaringen lezen.
Bezoek de website Schrijf een ervaring
U kunt bij Corendon de volgende vakanties boeken:
Zonvakantie
Populaire vakanties van Corendon
Hieronder vindt u de top 5 vakanties van Corendon in Egypte:Bekijk het volledige aanbod van Corendon
Laatste Corendon ervaringen
Een greep uit de laatste ervaringen met Corendon:Fantastische Nijlcruise
Peggy
Prachtig land. goede gids. afwisselend programma
simone de boer
Een geweldige vakantie gehad
Harold
5 Egypte ervaringen
Het gemiddelde cijfer voor alle vakanties van Corendon is 3,1. Dit is gebaseerd op 191 ervaringen en beoordelingen. Bekijk alle ervaringen met Corendon.
Schrijf ook een ervaring
Ervaringen
51-60 jaar
Met vrienden
Cruise in Egypte, november 2024
-
Totaal:
- 9 Vervoer:
- 8 Accommodatie:
- 8
- 10 Prijs:
- 9
Reisleiding:
Wij zijn net terug van een sublieme Nijlcruise. Het begon met een minpunt en dat was de veel te lange busrit van 7.5 uur van ons hotel in Hurghada, waar we hadden overnacht en na de cruise nog een week zouden verblijven, tot in Luxor om in te schepen. Maar van dan af enkel positieve ervaringen, super vriendelijk en behulpzaam personeel, nette en voldoende ruime kajuit, lekkere en verzorgde maaltijden, een super toffe groep (wat hebben we gelachen) en als kers op de taart onze fantastische gids Hassan die geboeid kon vertellen, soms op een ludieke manier en goed inspeelde op de groep. Alle uitstappen verliepen perfect gepland vanaf het ophalen aan het schip tot het terugbrengen. Het bedelen van de Egyptenaren tijdens uitstappen was soms irritant maar we kregen de raad van Hassan om ze te negeren en dat hielp. De week hotelvakantie aansluitend op de cruise, was in orde, ook alles verzorgd zowel de kamers als de maaltijden, alleen waren de gasten/toeristen nogal luidruchtig, gaf je niet altijd het gevoel in een adults only hotel te verblijven. Lees meer over deze vakantie >>
Was deze ervaring nuttig voor u?Ingevoerd op 19-11-2024 | Accommodatie(s): Magic 1 en Caves Beach Resort
21-30 jaar
Met gezin
Actieve vakantie in Egypte, augustus 2024
-
Totaal:
- 2 Vervoer:
- 4 Accommodatie:
- 8
- 8 Prijs:
- 5
Reisleiding:
Onze reis met Corendon was een ramp van begin tot eind. We vertrokken op 26 augustus met een vertraging omdat ons werd verteld dat de koffers nog ingeladen moesten worden. Na lang wachten vlogen we eindelijk met de veronderstelling dat onze bagage aan boord was. Echter, bij aankomst in Hurghada kwamen we tot de schokkende ontdekking dat onze koffers er niet eens waren! Dit voelde echt als bedrog, want we werden bewust in het ongewisse gelaten over de werkelijke situatie.
Pas op vrijdagochtend 30 augustus kregen we eindelijk onze koffers, na bijna de hele week zonder te hebben gezeten. Dit terwijl onze terugvlucht op maandag 2 september stond gepland, wat betekende dat we amper iets aan onze vakantie hadden. We hebben van maandag tot vrijdag zonder onze persoonlijke spullen gezeten, wat bijzonder stressvol was omdat we reisden met een 1-jarige baby en deze vakantie speciaal was voor ons huwelijksjubileum.
In totaal heb ik tussen de 2.000 en 3.000 euro uitgegeven aan deze vakantie, die compleet verpest werd door de slechte communicatie en gebrekkige service van Corendon. Tot op heden is mijn klacht nog steeds niet naar behoren behandeld. Het enige wat ik heb ontvangen is frustratie en teleurstelling.
Ik verwacht op zijn minst een serieuze compensatie voor het enorme ongemak en de stress die deze situatie heeft veroorzaakt, maar tot nu toe lijkt er weinig actie te worden ondernomen.
Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 16-09-2024 | Accommodatie(s): Pickalbatros white beach resort
31-40 jaar
Met gezin
Familiereis in Egypte, november 2023
-
Totaal:
- 1 Vervoer:
- 1 Accommodatie:
- 10
- 1 Prijs:
- 1
Reisleiding:
In september 2023 boekten wij onze vakantie naar Egypte. Zo naar uit gekeken om lekker even weg te zijn samen met het gezin (2volw en 1 baby). Tot onze verbazing was de reis erg duur maar hé wat is niet meer duur tegenwoordig. Toch de welverdiende vakantie geboekt. Alles verliep prima. Totdat we een paar weken voor vertrek nog even achter de laptop kropen om de faciliteiten, restaurants etc. te bekijken. Tot onze schrik was de prijs van de geboekte vakantie met 1300eu verlaagt, waarna wij de besloten Corendon te bellen en te vragen hoe dit kon. Wij kunnen begrijpen dat de prijs wat fluctueert met een paar honderd euro maar wij hadden 3400eu betaald en exact dezelfde reis was nu te boeken voor 2100eu!
Telefonisch contact opgenomen om verhaal te halen omdat er wanneer wij de vakantie boekte op de website flink geadverteerd werd met “vroegboekkorting” en andere kortingen waar wij van zouden mogen genieten. Tijdens het gesprek was ook de dame van de klantenservice enorm verbaasd dat het verschil zo groot was. Zij ging verhaal halen bij haar leiding. Resultaat, helaas konden zij niets voor ons betekenen want dit had te maken met vraag en aanbod. Met een onrustig en opgelaten gevoel gingen wij naar bed die avond. Eigenlijk op het punt om de reis te annuleren en opnieuw te boeken voor de nieuw aangeboden prijs.
Volgende dag nog een keer gebeld met Corendon om te zeggen dat wij graag wilden annuleren en de reis opnieuw zouden boeken voor de aangepaste prijs.
Dit was wel mogelijk maar dan zouden we 75% van de reissom kwijt zijn. We voelden ons erg kwaad en in de maling genomen. Toch maar voor lief genomen dat het niet meer te veranderen was en ons eroverheen gezet.
1 dag voor vertrek wilden wij online inchecken. Het online inchecken lukte niet want er bleek iets mis te zijn met de documenten van mijn man. Alles doorgenomen, bleek dat zijn paspoort bij terugkomst niet nog 6 maanden maar 5 maanden en 25 dagen geldig was. Met een misselijk gevoel weer Corendon gebeld om te vragen wat wij hieraan konden doen omdat wij de volgende ochtend al vroeg zouden vertrekken. Ik kreeg een mega geïrriteerde en onvriendelijke vrouw aan de telefoon die zei dat we morgenochtend (maandagochtend) de Egyptische ambassade moesten bellen en vragen of zij iets konden betekenen. Een onmogelijke klus om vóór 9 uur 's morgens te klaren. Ik legde dit uit waarop mevrouw zei dat de reis dan niet door kon gaan en wij ons geld kwijt waren. Wij gaven aan toch naar een oplossing te gaan zoeken die er volgens de mevrouw niet zou zijn. En oh ja of we dan wel zsm. konden laten weten of het gelukt is of niet. (Want hé, dat zijn 2 stoelen vrij). Ik zat tegen huilen aan. De reis koste 3400 euro en dat is voor een gemiddeld gezin hard sparen.
Eenmaal opgehangen heb ik het internet afgespeurd naar mogelijke oplossingen. Hier kwam ik uit bij de Koninklijke Marechaussee en dat zij een noodpaspoort konden maken waar wij Egypte mee in zouden mogen. Gebeld met hun, zij vertelde dat dit geen enkel probleem was en gaven aan dat we wel even 15min eerder moesten komen om het noodpaspoort te regelen. Jeetje wat waren wij opgelucht, de reis met ons gezin ging gelukkig toch wél door!!
Hartstikke mooie vakantie gehad en echt een super resort met alleen maar vriendelijke en behulpzame mensen! Het hotel krijgt van ons een 9+
Corendon krijgt van ons een 1 en zelfs dat vinden wij niet waardig. De manier waarop er tegen ons gesproken is en hoe slecht (of zeg maar gerust, helemaal niet) wij geholpen zijn maakt voor ons dat wij nooit meer bij Corendon zullen boeken. Echt een vreselijke ervaring. Je zou denken dat ze in deze branche, namelijk hospitality, de mensen zouden willen helpen en daar ook ongeacht de situatie vriendelijk tegen zijn. Nou niet dus.
De zelfde hotels kun je ook boeken bij TUI waar wij voortaan dit soort vakanties weer zullen boeken.
Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 19-01-2024 | Accommodatie(s): Dana Beach
51-60 jaar
Met partner
Cruise in Egypte, maart 2020
-
Totaal:
- - Vervoer:
- - Accommodatie:
- -
- 5 Prijs:
- -
Reisleiding:
Na een rampzalige cruise , mochten we naar ons hotel. Daar aangekomen kregen we na 13 min vanuit de receptie te horen dat Corendon ons kamer had uitgecheckt.
Moesten 2 uur wachten tot we uiteindelijk na telefoneren een kamer kregen. Niemand te zien van corendon.
Daags erna een ander hotel gevraagd ( vriendelijk waren ze daar niet) Aangekomen in alladin hotel rond 14uur, tegen dat het 21 uur was vlogen we daar buiten. Omdat we de cruise hadden gedaan ( op 1 van die boten was corona) na weer te telefoneren uit eigen zak werden we opgepikt om weer naar een ander hotel te gaan. Volgens de persoon die ons oppikte waren verantwoordelijke van corendon klacht gaan indienen bij de politie, wat ook wij mochten doen! Zagen het niet zitten, we waren doodop en zeer teleurgesteld
Nu hebben wij bij thuiskomst al de bewijzen ingegeven bij corendon.
Hun antw ??? 100 euro teruggave met voucher Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 23-04-2020 | Accommodatie(s): Cruise en hotel
> 70 jaar
Met vrienden
Cruise in Egypte, januari 2020
-
Totaal:
- 9 Vervoer:
- 7 Accommodatie:
- 7
- 10 Prijs:
- 9
Reisleiding:
Zo'n reis staat en valt met het hebben van een goede reisleiding. Hassan de gids sprak luid en duidelijk de nederlandse taal. had egyptologie gestudeerd en was een geboren groepsleider die de gasten het gevoel gaf dat ze bij hem in goede handen waren en dat hij wilde dat ze een prachtige vakantie hadden. Dat is wat onze groep betreft (7 mensen tussen de 65 en 78, die veel hebben gereisd en nog reizen) volledig gelukt. Wij hebben genoten van ons verblijf in Egypte en van de veelzijdigheid van de excursies, zoals op 1 avond een moskee bezoeken, een souk en het museum! Schitterend programma. Lees meer over deze vakantie >>
Was deze ervaring nuttig voor u?Ingevoerd op 06-02-2020 | Accommodatie(s): boot
51-60 jaar
Met partner
Zonvakantie in Egypte, januari 2020
-
Totaal:
- 9 Vervoer:
- 8 Accommodatie:
- 9
- 8 Prijs:
- 9
Reisleiding:
Wij zij 1 week in Egypte geweest en we hebben er van genoten.Het hotel Stella di mare Gardens resort was geweldig. Lees meer over deze vakantie >>
Was deze ervaring nuttig voor u?Ingevoerd op 03-02-2020 | Accommodatie(s): Stella di mare gardens resort
> 70 jaar
Cruise in Egypte, november 2019
-
Totaal:
- 10 Vervoer:
- 5 Accommodatie:
- 9
- 10 Prijs:
- 10
Reisleiding:
Samen met mijn dochter een langgewenste nijlcruise gedaan op de Magic 1. Mooi schip, jammer dat er geen lift was.
Kamer/hut prima. panoramaraam geweldig.
schoon en heel leuk die creaties van handdoeken!!! top!
personeel heel vriendelijk!!!! Eten prima!!!!
Mede door onze Nederlandssprekende gids Hassan is het de reis van onze dromen geworden!!!!!!!! 10 voor Hassan!!!!
Jammer van de transfer.
4,5 uur heen en 4,5 terug naar Urghada
Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 21-11-2019 | Accommodatie(s): nijlcruise schip Masic 1 Luxor
41-50 jaar
Met gezin
Excursiereis in Egypte, oktober 2019
-
Totaal:
- 7 Vervoer:
- 8 Accommodatie:
- 9
- 2 Prijs:
- 7
Reisleiding:
De Nijlcruise was mooi.Zeker een aanrader echter de Nederlandstalige gids (Hassan) vondt het niet heel erg belangrijk om de verhalen te vertellen die bij de tempels horen. Hij vergat veel en gaf ook verkeerde namen bij afbeeldingen. we hebben hem daar een aantal keren op aangesproken maar helaas ging het van kwaad tot erger.
Het personeel op het schip was aardig en heel behulpzaam.Dikke pluim voor hen!
Vanuit Luxor een Ballonvaart gedaan bij Sindbad Hot Air Balloons. Een echte aanrader!! (ook voor mensen met hoogte vrees). De zonsopkomst was prachtig! De kapitein informeerde ons over de tempels en opgravingen daar. De crew was aardig en wist waar ze mee bezig waren. Het is echt het boeken waard!
Daarna naar Stella di Mare gegaan. Prachtig hotel.Lief en behulpzaam personeel. Alles netjes geregeld. Goede keuken, lekker eten. Min puntje was dat er in bijna alle vleesgerechten hele kleine stukjes lever zat.
Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 09-11-2019 | Accommodatie(s): nijlcruise en Stella di mare
41-50 jaar
Met gezin
Cruise in Egypte, oktober 2019
-
Totaal:
- 8 Vervoer:
- 8 Accommodatie:
- 8
- 9 Prijs:
- 8
Reisleiding:
6 okt tot 13 okt .Fantastische nijlcruise gehad . Robert onze geweldige reisgids was altijd bereikbaar ..
De boot zelf is een beetje aan vernieuwing toe ,zeker de vloer van het zwembad gedeelte en er mag zeker ook parasols geplaatst worden want hebben het heel heel warm gehad over de 40gr ,deze reis is een echte aanrader zeker prijs kwaliteit Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 22-10-2019 | Accommodatie(s): Magic 1
51-60 jaar
Met partner
Zonvakantie in Egypte, september 2019
-
Totaal:
- 5 Vervoer:
- - Accommodatie:
- -
- - Prijs:
- -
Reisleiding:
Geachte lezer, beste reiziger.
Titel: Corendon, bezint er gij begint!
Graag willen wij u deelgenoot maken van onze ervaringen met Corendon International Travel B.V. of moet ik zeggen firma listig en bedrog. In de winter een leuke vakantie uitgezocht, aanbetaling gedaan. Ruim op tijd de rest van het bedrag overgemaakt, krijg je 3 weken voor je vertrek een e-mailtje dat de vlucht is geannuleerd en i.p.v. op zaterdag vliegen wordt je overgeplaatst naar de vrijdag (of je voldoende vakantiedagen beschikbaar hebt). Als dat niet uitkomt kan je contact opnemen met de cliëntenservice. Contact opgenomen en we konden een andere reis uitzoeken tegen de op dat moment gelden prijzen, ga je duurder moet bij betalen, indien goedkoper krijg je het teveel betaalde bedrag retour. Een andere optie was een andere vertrekdatum kiezen (zelfde resort, 4 dagen minder tegen het zelfde bedrag, ze denken dat ik gek ben of zo). Als laatste optie is de hele reis annuleren en je geld terug krijgen.
Hier zit je absoluut niet op te wachten en heb aangegeven dat ik hier absoluut niet gelukkig van wordt. De desbetreffende medewerkster wist nog een andere optie te vinden. Vertrek vanaf Maastricht airport i.p.v. Schiphol. Wel hebben we aangegeven dat we hierdoor extra kosten (heen en terug ruim 400 kilometer en een bijna een tank benzine) moeten maken en de we deze vergoed wilde hebben. Na de vakantie kan je daarvoor een klacht indienen of die gehonoreerd wordt kon de medewerkster niet beloven, maar het leek haar niet meer dan rechtvaardig.
Na een goede vakantie en een matige terugvlucht een klacht ingediend met het verzoek om de gemaakte kosten terug te krijgen. Ik kan u hier een e-mail conversatie van 3 maanden laten lezen maar dat bespaar ik u maar. Uit eindelijk komt het hier op neer, dat Sandra van de cliëntenservice elke keer met een ander smoesje, voorwaarde of regeltje komt, geen antwoord geeft of veel later hier antwoord op geeft. Uit eindelijk komt het er op neer dat de extra kosten voor de klant zijn.
Dus als Corendon de vluchten wijzigt en u moet extra kosten maken, dan moet je die zelf betalen.
Kortom ons advies: zoek een andere reisorganisatie die wel zijn verantwoordelijkheden neemt, want Corendon laat je in de kou staan dus niet of nog beter nooit doen !! Wij in ieder geval nooit meer.
M&M W. Leidschendam
Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 10-12-2019
31-40 jaar
Met gezin
Zonvakantie in Egypte, september 2019
-
Totaal:
- 1 Vervoer:
- 1 Accommodatie:
- 7
- 1 Prijs:
- 1
Reisleiding:
Zeer slechte service ervaren. Het hotel was top, daar waren we zeer tevreden over. Maar de reisleiding was ingehuurd bij een lokaal iemand. Die heeft ons laten stikken terwijl onze baby ziek was en in Egypte was opgenomen in het ziekenhuis. Corendon zelf weigerde hulp te geven en bleef ons verwijzen naar de reisleiding. De rest bespaar ik u. Maar boek nooit met Corendon! Lees meer over deze vakantie >>
Was deze ervaring nuttig voor u?Ingevoerd op 28-10-2019
51-60 jaar
Met partner
Hotel in Egypte, september 2019
-
Totaal:
- 7 Vervoer:
- 9 Accommodatie:
- 7
- 9 Prijs:
- 9
Reisleiding:
Wij hadden over het algemeen een prettig verblijf. Binnen de context prijs kwaliteit waren er zeker geen klachten naar de kwaliteit van de maaltijden en de service toe. Allemaal hard werkende mensen die hun best het hun gasten naar de zin te maken.
Helaas...
Zien wij ons genoodzaakt enkele mindere punten aan te stippen:
Als eerste de slechte matras, dringend aan vervanging toe! De wifi in het hotel is bar slecht maar kost wel 15€ voor een week. Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 20-09-2019 | Accommodatie(s): Jasmine palace resort en spa
51-60 jaar
Met partner
Cruise in Egypte, september 2019
-
Totaal:
- 10 Vervoer:
- 8 Accommodatie:
- 9
- 10 Prijs:
- 10
Reisleiding:
Wij hebben een geweldige reiservaring beleefd op de nijlcruise.
Het is een doe vakantie voor eerder sociale mensen (eten en excursies in groep). Wij vonden het verblijf aan boord bijzonder aangenaam (eten en slapen Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 20-09-2019 | Accommodatie(s): Ms magic 1
51-60 jaar
Met gezin
Cruise in Egypte, juli 2019
-
Totaal:
- 10 Vervoer:
- 9 Accommodatie:
- 10
- 10 Prijs:
- 10
Reisleiding:
Na de vlucht naar Hurgada zijn we opgevangen door de reisleiding van Flash International (Corendon in Egypte) en hebben we de transfer naar Luxor meteen gedaan. De reis duurt zo'n 5 uur. Water en frisdrank is in de bus te koop voor 1 euro.
Het Lady Mary cruiseschip was fantastisch. De boot was half vol dus iedereen was relaxed. Eten was prima. Op advies van arts hebben wij alleen het gekookte eten gegeten (geen salades e.d.).
Het excursieprogramma zat goed in elkaar. Het is vroeg opstaan vanwege de warmte.
Beveiliging is mee aan boord en overal zie je checkpoints onderweg.
Na een mooi week waarin we veel gezien hebben zijn we terug gegaan naar El Gouna waar we nog een week konden uitrusten.
Alsof je in een andere wereld komt. Groot, nieuw, modern en luxe.
Hotel goed, veel mogelijkheden om te eten. Met de boot naar een eiland waar ook de AI formule geldt.
De grootte van het hotel hebben wij niet als druk ervaren. Altijd bedjes beschikbaar, geen handdoekje leggen.
Kortom, wij hebben een fijne vakantie gehad met dank aan Achmed (gids) Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 08-08-2019 | Accommodatie(s): Nijlcruise Magic Lady Mary en Three Corners Rhianna Resort El Gouna
31-40 jaar
Met partner
Familiereis in Egypte, april 2019
-
Totaal:
- 2 Vervoer:
- 1 Accommodatie:
- 3
- 1 Prijs:
- 3
Reisleiding:
Verschrikkelijke reiservaring naar Egypte...
Vlucht: geen eten/drinken aanwezig (wij hadden 3 jaar kind mee)
Hotel: ramp qua eten (smakeloos en nooit warm) / "all-in" die geen all-in was / reisleiding (die niet bereikbaar was)
alsook was het hotel 1 grote bouwwerf
klachtendienst -> lachen ze u gewoon uit in uw gezicht: ah sorry te laat gereageerd, u diende ter plaatse contact op te nemen met uw reisleiding... (die bijna onmogelijk kon gecontacteerd worden)
Boek niet is de boodschap!... Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 09-04-2019 | Accommodatie(s): Seagull
51-60 jaar
Cruise in Egypte, februari 2019
-
Totaal:
- 8 Vervoer:
- 8 Accommodatie:
- 8
- 8 Prijs:
- 8
Reisleiding:
De vlucht + transfer is in totaal 11 uur, maar was goed te doen (neem gedownloade films mee op je mobiel en opblaasbare kussentjes), halverwege de bustransfer is een pauze, het eten van het buffet is goed, voldoende variatie, niemand is ziek geweest (je wordt meestal ziek van bacterieen op je handen; handgel!!), de kamers zijn super: prima bedden met dagelijks schone handdoeken, verwacht niet dat je tv kan kijken of dat alles netjes is afgekit, het is Egypte ;) Wifi aan boord lukt alleen met een dongel voor 25 euro huur (erg duur, dus koop een vodafone simkaart op vliegveld) en doet het niet altijd, de plek aan tafel waar je gaat zitten voor de 1e maaltijd blijft bij alle maaltijden je vaste plek -> dus ga aan een apart tafeltje zitten als je privacy wilt, drinken bij ontbijt zit bij de prijs, er wordt 's middags en 's avonds warm gegeten, daar koop je drinken bij dmv een bonnetjes systeem, je kunt daarbij ook 1,5 liter waterflessen voor 1,50 euro komen die je mee man nemen naar je kamer. Neem briefgeld (10, 20) mee in euro's, die willen ze heel graag ruilen tegen munten euro (die kunnen ze namelijk niet kwijt bij hun bank, wel briefjes), hierdoor heb jij weer munten om als fooi je geven of om gepast mee te betalen. Iedereen heeft liever euro, dan egyptische ponden. Het standaard excursie pakket is 159 euro pp, maar je kan allerlei optionele excursies erbij kopen (ballonvaart, abu simbel etc.) als je het hele pakket neemt kost dat 280 euro pp (realiseer je dat je voor beide excursies om 4 uur al opstaat), er zijn voldoende dagen dat je al varend op het dek kunt liggen, voldoende bedden, handdoek service op dek, zwembad is klein maar groot genoeg om in af te koelen, het entertainment in de avond vond ik niet leuk (keiharde muziek, polonaise, verkleedpartij) maar kwestie van smaak, met je reisleider moet je geluk hebben, sommige racen overal doorheen of zijn minder goed verstaanbaar, datzelfde geldt voor de boot, misschien heb je de MS Magic, maar wij hadden vervangend schip, was prima, enige nadeel is inderdaad de diesellucht als je stil ligt en eigenlijk altijd wel meerdere boten op een rij in Luxor en Aswan, maar je vaart ook veel en dat is dan echt prachtig vanaf je bedje op het dek of in je slaapkamer met het raam open! 's Nachts al varend slapen vond ik geweldig! Neem wel oordoppen mee, als je een lichte slaper bent.
Tja en dat bedelen om een fooi (niet op het schip) en het niet rustig kunnen kijken in de winkeltjes is echt heel vervelend, wat werkt: NEGEREN, dus geen oogcontact en gewoon zwijgend doorlopen. Is ff wennen, maar het werkt wel. Wij zaten op de MS SEMIRAMIS 3 met de groep ZOON VAN DE NIJL (Hassan) wat van mij een 8 krijgt. Ik had wel meer uitleg gehad willen hebben terwijl je al wandelend overal langs loopt, nu werd bij start ff in 10 minuten iets verteld en mocht je een half uur rondlopen en foto's maken, hierdoor wist je eigenlijk niet echt waar je al rondlopend naar keek.
Wij hebben het basis excursiepakket genomen + 2 optionele excursies en hadden hierdoor ook tijd om een eigen excursie te doen met zn 2tjes (op kameel door de woestijn naar simeon klooster in aswan -> reisleider kan dit regelen) en een avondwandeling in aswan langs de boulevard, erg leuk om ergens met een colaatje te gaan zitten en mensen te bekijken!
Ik geef de hele reis een 8, dat het geen 10 is komt door de snelheid waarmee je overal doorheen moest en de magere uitleg.
Ik vond de koetsrit in luxor de 20 euro waard, maar het bootvaren in de natuur met lawaaierige motors en daarna baby krokedillen op je hoofd in het nubische dorp (30 euro) voelt een beetje nep, maar goed, het land is afhankelijk van het toerisme en probeer zoveel mogen euro uit je te schudden, begrijpelijk, niet altijd fijn :(
Lang verslag, hopelijk heb je er wat aan, ik zou zeggen: DOEN! Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 07-03-2019 | Accommodatie(s): Nijlcruize
41-50 jaar
Met gezin
Zonvakantie in Egypte, januari 2019
-
Totaal:
- 10 Vervoer:
- 10 Accommodatie:
- 10
- 10 Prijs:
- 10
Reisleiding:
Al een aantal malen met Corendon gereist. Viendelijke klantenservice, ter plekke word je tijdig overal over geïnformeerd, zinvolle/praktische informatie, als er iets niet goed is zijn ze goed bereikbaar en bereid je te helpen, je wordt (meestal) te woord gestaan in het nederlands, prachtige accommodaties tegen zeer aantrekkelijke prijzen! Lees meer over deze vakantie >>
Was deze ervaring nuttig voor u?Ingevoerd op 10-02-2019 | Accommodatie(s): Golden Beach Resort in Hurghada
31-40 jaar
Met gezin
Zonvakantie in Egypte, januari 2019
-
Totaal:
- 1 Vervoer:
- 4 Accommodatie:
- 5
- 1 Prijs:
- 1
Reisleiding:
Bij klacht zijn ze super slecht in afhandeling en helpen, prijstechnisch zijn ze al niet goed met service ook niet. Voor mij nooit meer corendon.. Lees meer over deze vakantie >>
Was deze ervaring nuttig voor u?Ingevoerd op 07-01-2019
51-60 jaar
Met gezin
Cruise in Egypte, december 2018
-
Totaal:
- 8 Vervoer:
- 7 Accommodatie:
- 7
- 10 Prijs:
- 7
Reisleiding:
Zeer prettig gezelschap van diverse leeftijden, waar je echt mee optrekt. Als je niet van socilizen houdt, niet gaan!!Je eet met zijn allen en gaat op excursie met zijn allen.Goede hutten , iets gedateerd uit jaren 70 80. Stinkende vloerbedekking. De reisleider ook voor excursies was een egyptenaar die in jordanie woont,egyptologie en nederlands gestudeerd. Top!!.eten was prima, een 8. De fooien van 30 euro pp lopen wel op naar 50 euro pp. Het dagschema is een richtlijn wat verandert kan worden, reken er niet op dat het schema is zoals gepubliceerd. Op onze boot was geen internet en dat kon je ook niet kopen. Daar had ik niet op gerekend omdat internet gekocht zou kunnen worden per dag,stond gepubliceerd. Voor de excursies ben je 250 euro pp kwijt ( er zijn geen kinderkortingen)en geen 180 zoals aangegeven. De bustocht vanuit Hurghada na aankomst naar Luxor is lang en saai door woestijn, 5 uur. Boot ligt in 5 of 6 rijen dik aangemeerd. Er zijn 500 cruise boten, waarvan 300 in gebruik, met 55 % bezettingsgraad. Al het personeel en gids zijn freelancers en afhankelijk van fooien, zij krijgen geen salaris werd verteld.. Soms is hun gedrag op het randje. Terug op eigen kosten naar Cairo en Hurghada gevlogen om daar nog per plaatse 2 nachten te zijn. Je bespaart dan weer 5 a 6 uur woestijn rit. Abu Simbel is ook 3 uur rijden en 3 uur terug, maar de moeite waard. Corendon reusleider en bemanning wusten niet dat er via,Corendon 4 dagen nog aangeplakt waren. Hierdoor bleven wij 2 uur langer dan de rest vd groep op de cruise boot, wat niet in goede aarde viel bij personeel, want die konden, mochten nu ook niet weg.
Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 06-01-2019 | Accommodatie(s): Cruise boot
31-40 jaar
Met partner
Cruise in Egypte, juli 2018
-
Totaal:
- 10 Vervoer:
- 10 Accommodatie:
- 10
- 10 Prijs:
- 10
Reisleiding:
Was een super geweldige ervaring op de boot Royal Viking. Vanaf dag 1 werden wij heel hartelijk ontvangen. Van de directie Mohamed Omar, onze geweldige gids Hassan en Hicham. Zij hebben voor ons huwelijksreis direct een luxe kamer geregeld. We worden elke dag verrast door onze gids met superleuke uitstapjes. Behalve de taak als gids, konden wij voor huishoudelijke dingen ook bij hem terecht. Het eten was super lekker. Er werd zelfs speciale maaltijden geregeld door de chef-kok Hagag. Onze kamer wordt 2 keer per dag schoongemaakt.
Hassan hichem bedankt voor alles .
Ik kom weer terug .
Helmi gabsi Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 15-07-2018 | Accommodatie(s): ROYAL VIKING
51-60 jaar
Alleenreizend
Cruise in Egypte, april 2018
-
Totaal:
- 5 Vervoer:
- 9 Accommodatie:
- 4
- 10 Prijs:
- 5
Reisleiding:
Nijlcruise is ee prachtig ervaring. Eten uitgebreid en lekker alleen jammer voor in “de maling” nemen praktijken door verkopers in sieraden winkel. Daar wil ik graag iedereen waarschuwen om meten verkop bewijs vragen met warde van aankoop. Ook kamers zijn niet erg goed schoon gemaakt. Voor de rest perosonel is vriendelijk (behalve manager neem ik aan van restaurant) en behulpzam. Ik moest ook voor eigen drank zorgen omdat op de boot was niet aanwezig. Er was reis op de boot Quest. Lees meer over deze vakantie >>
Was deze ervaring nuttig voor u?Ingevoerd op 18-04-2018 | Accommodatie(s): Quest
41-50 jaar
Met gezin
Cruise in Egypte, juli 2017
-
Totaal:
- 10 Vervoer:
- 10 Accommodatie:
- 10
- 10 Prijs:
- 8
Reisleiding:
Met het gezin hebben we een Nijlcruise gemaakt.
De combinatie van bezichtigingen en relaxen aan dek is ons goed bevallen. Luierend op een ligbedje trekken eeuwen geschiedenis aan je voorbij. Alle excursies waren door de gidsen perfect geregeld. Het personeel en gidsen waren uitermate vriendelijk en behulpzaam. Drie keer per dag konden we gebruik maken van een prima buffet. Alle ingrediënten waren aanwezig voor een fantastische reis.
Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 29-07-2017 | Accommodatie(s): Magic1
51-60 jaar
Met vrienden
Groepsrondreis in Egypte, februari 2015
-
Totaal:
- 8 Vervoer:
- 7 Accommodatie:
- 7
- 10 Prijs:
- 8
Reisleiding:
Goed ervaren, alleen was een heel vermoeiende dag
van Antwerpen naar Schiphol!!! spijtig dat dit niet kan vanuit Brussel?
dan vanuit Hurghada met bus naar Luxor
( wij waren s'morgens 7h vertrokken en zijn rond 24 aangekomen in Luxor !!!)
De boot was supper ,
Lekker eten goede bediening, alles netjes in orde.
er was elke avond iets leuks te doen , wij hebben
ons heeeel goed vermaakt
Onze gids Reda van Breda een top gids ,zeker aan te bevelen, spreekt goed Nederlands,heel allert
heeft het ook direkt gezien wanneer er iets niet in orde was!je had altijd een veilig gevoel bij hem,hij had ook altijd leuke mopjes te vertellen ,
de leukste tijd was dan ook op de boot !
Stella het hotel in Hurghada was goed , eten was wel minder.
maar onze groep miste hier de warmte en de gezelligheid die we op de boot wel hadden.
Monique Carrette
Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 22-03-2015 | Accommodatie(s): Luxor en Hurghada | Vervoer: Vliegtuig en Bus
41-50 jaar
Met partner
Zonvakantie in Egypte, juli 2013
-
Totaal:
- 9 Vervoer:
- 9 Accommodatie:
- 9
- 9 Prijs:
- 9
Reisleiding:
Was de eerste keer dat wij een reis bij Corendon hebben geboekt en alles was top geregeld. Geen klachten gehad. Wij hadden ook een parkeerplaats geboekt bij corendon, heel makkelijk. De vlucht was super, vriendelijk nederlands sprekend personeel. Wij hebben genoten van de dagen in ons hotel, goed eten, vriendelijk personeel, mooie kamers en mooi weer. reisleider kwam 1 dag na dat wij aangekomen waren en wist veel te vertellen en hebben ook een excursie geboekt, ook dit was goed verzorgd. Volgende reis zullen we ook weer bij corendon boeken, want scheelt toch in prijs. Lees meer over deze vakantie >>
Was deze ervaring nuttig voor u?Ingevoerd op 13-08-2013 | Accommodatie(s): Dana Beach Resort | Vervoer: vliegtuig
51-60 jaar
Met partner
Cruise in Egypte, februari 2013
-
Totaal:
- 9 Vervoer:
- 9 Accommodatie:
- 9
- 9 Prijs:
- 9
Reisleiding:
Goed evenwicht tss excursies en vrije tijd (zon en wind)dankzij onze gids Michael waarvoor nog eens proficiat,sprak goed nederlands,maaltijden waren goed gevarieerd ,ontbijt keuze tss 6 à 7 soorten pistolets,diner en souper keuze tss vis en kip +diverse soorten groenten en pasta's,soep en desserts van aardbeien meloen en taarten,4 uurtje soms op het dek met koffie,thee en gebak;kortom wie niet kontent was moet thuisblijven.
kamer en bedden waren goed,bedden steeds mooi opgemaakt met de badhanddoeken,personeel heel vriendelijk en behulpzaam;
animatie s'avonds genoeg:Egyptische en Nubische avond,buikdanseres,iedere avond dansen,
verder nog vele groeten aan onze hollandse tafelgenoten vanuit Belgie Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 26-02-2013 | Accommodatie(s): schip Marquise | Vervoer: vliegtuig en schip en bus
51-60 jaar
Met partner
Zonvakantie in Egypte, mei 2012
-
Totaal:
- 7 Vervoer:
- 7 Accommodatie:
- 7
- 5 Prijs:
- 7
Reisleiding:
DE vliegreis begon al met 2 uur vertraging op Schiphol (defect aan het blussysteem in de bagage ruimte)Verder bij aankomst in Egypte werden we naar de balie van Corondel geloodst voor het visum a20 euro, daar hebben wij niet aan mee gedaan ,want naast de bali van Corondel kan je een visum bij de diverse banken kopen voor 12 euro. Zo steek Corondel dus per persoon 8 euro in hun zak en dat is schandalig. Dus mensen let op waar je je visum koop!! De reisleiding zal blijven proberen om je toch die 8 euro afhandig te maken ;als je hem niet via hun koopt. Verders geeft de reisleidster Bea aan in haar introductie praatje dat je het best via hun bv medicijnen tegen de diarree bij hun moet zijn ,dan zorgen zij er voor dat je deze krijgt. In werkelijkheid moet je ze gewoon zelf gaan kopen bij de apotheek.Het Hotel is netjes maar over datum, het personeel is verschrikkelijk behulpzaam en aardig. Ook de mensen van de duikschool (met name Alex) deze geeft je de juiste info over de bootripjes en ik kan u deze aan bevelen ,de mensen aan boord van de ITO zijn zeer behulpzaam en verliezen de veiligheid niet uit het oog en blijven in het water ook bij je . Oja als je in het hotel aan de straat zijde zit kan je veel overlast hebben van stank(rubberbrand of iets wat op de hoogovens lijkt) ook hier de reisleiding over aangesproken , maar deze wisten hier niets van af. Bij nader onderzoek blijkt dat dat dit ook al meerdere keren op diverse site's heeft gestaan. Lees meer over deze vakantie >>
Was deze ervaring nuttig voor u?Ingevoerd op 04-06-2012 | Accommodatie(s): Resort Oriental | Vervoer: Vliegtuig
51-60 jaar
Met partner
Thema vakanties in Egypte, maart 2012
-
Totaal:
- 9 Vervoer:
- 9 Accommodatie:
- 9
- 9 Prijs:
- 9
Reisleiding:
Ik heb een geweldige reis gehad met corendon de boot waarop we zaten was goed en netjes personeel vriendelijk en gastvrij elke avond hadden we een ander beest(Olifant, krokodil) op ons bed gemaakt eten was echt heerlijk elke dag anders een egyptische avond gehad super
we hebben veel gezien,met onze egyptische Gids Reda van Breda(hij sprak voor zijn doen goed Nederlands)en alles is perfect gegaan,alleen de terugweg was een beetje moeilijk voor mij ( maar het personeel van Corendonairlines heeft het geweldig geregeld petje af) Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 11-04-2012 | Accommodatie(s): ms. serenade -nijlcruise | Vervoer: vliegtuig en boot/bus
41-50 jaar
Zonvakantie in Egypte, februari 2012
-
Totaal:
- 6 Vervoer:
- - Accommodatie:
- -
- - Prijs:
- 6
Reisleiding:
Boek een zonvakantie in de voorjaarvakantie op 25/2/2012, dan zijn de prijzen al aanzienlijk duurder. Bij het afrekenen zie ik tot mijn verbazing dat er nog eens €280 datumtoeslag bovenop komt. Zo denk je nou vooruit voor die prijs wil ik nog wel weg en dan op het laatst komt er nog een fors bedrag bovenop terwijl je de prijs van die datum toch geselecteerd hebt. Ik vind dit niet kunnen, verwerk dit dan in je prijstabel dan weet iemand meteen waar hij aantoe is. Lees meer over deze vakantie >>
Was deze ervaring nuttig voor u?Ingevoerd op 11-02-2012 | Accommodatie(s): hotel | Vervoer: vliegtuig
41-50 jaar
Met partner
Zonvakantie in Egypte, februari 2012
-
Totaal:
- 1 Vervoer:
- 5 Accommodatie:
- 10
- 1 Prijs:
- -
Reisleiding:
Dhr. Atilay Uslu Moet zich dood schamen!! na meer als 16 uur vertraging en vele beloftens van hem aan de passagiers krijg je een vergoeding van schrik niet € 53,71 en verschuilt hij en zijn bedrijf achter andere partijen. Dhr. Atilay Uslu had beter aan een ander tv programma mee kunnen werken Opgelicht of zo! Sultans Gardens meer als 5 steren waard, Maar Corendon kom te raden bij u zelf
Wij gaan nu eerder aan Radar of Kassa Denken. Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 07-03-2012 | Accommodatie(s): Sultan Gardens | Vervoer: vliegtuig
51-60 jaar
Groepsrondreis in Egypte, november 2011
-
Totaal:
- 9 Vervoer:
- 9 Accommodatie:
- 9
- 9 Prijs:
- 9
Reisleiding:
Heerlijke vakantie. Prima geregeld. Zeer goede gids.
Aanrader Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 21-12-2011 | Accommodatie(s): Nilecruise | Vervoer: Vliegtuig Bus
41-50 jaar
Met partner
Zonvakantie in Egypte, juli 2011
-
Totaal:
- 3 Vervoer:
- 6 Accommodatie:
- 6
- - Prijs:
- 4
Reisleiding:
We hadden een huwelijksreis geboekt, niets van gemerkt en was ook niet bekend. Een rare vieze kamer, wat eigenlijk bedoeld was voor 1 persoon. Het is dat je weet dat je mooi weer hebt en bijna niet binnen bent, maar een flinke domper op onze huwelijksreis. Hebben hier op de terugweg melding van gemaakt in de bus en een formulier ingevuld, maar nooit wat gehoord.. Bedankt Corendon Lees meer over deze vakantie >>
Was deze ervaring nuttig voor u?Ingevoerd op 22-04-2012 | Accommodatie(s): alladin | Vervoer: vliegtuig
41-50 jaar
Met partner
Cruise in Egypte, mei 2011
-
Totaal:
- 5 Vervoer:
- 2 Accommodatie:
- 7
- 3 Prijs:
- 7
Reisleiding:
Wij hadden 23 uur vertraging ivm met technisch mankement aan vliegtuig op Schiphol. Vliegtuig vertrok pas savonds laat, landde niet op plaats van bestemming, dus met bus door de woestijn naar luxor. Volgende dag helemaal kapot daar aankomen in verkeerde boot. Na afloop vd vakantie een klacht ingediend, corendon geeft geen krimp. Zaak voor kantonrechter gesleept, komt een hele papierwinkel op gang incl advocaten. Wij toch door procederen, niet voor het geld, maar om in je gelijk te komen. Nu na anderhalf jaar, komt eindelijk onze zaak voor. Corendon is leuk voor een goedkope vakantie, maar gaat er iets mis, ze geven niet thuis en geven geen krimp. Hoe harder je poogt je recht te bevechten, hoe harder zij het tegendeel bewerkstellingen. Ze halen letterlijk alles uit de kast om zo andere gedupeerde reizigers te ontmoedigen om ook maar iets tegen Corendon te beginnen. Dus conclusive: voor ons nooit meer corendon; maar anderen wens ik veel geluk dat er niets mis gaat, want achteraf wordt je als een nobody behandeld. Voor de echte die-hards: ga ten alle tijde door met procederen: aan het eind van de tunnel glooit toch licht, de rechter stelt je meestal altijd in het gelijk, en hopelijk kan dat de houding van Corendon doen laten veranderen wat reisklachten aangaat. Lees meer over deze vakantie >>
Was deze ervaring nuttig voor u?Ingevoerd op 25-08-2013 | Accommodatie(s): boot | Vervoer: vliegtuig
Heeft u ook ervaring met Corendon of een andere reisorganisatie?
Deel uw ervaring door onderstaand formulier in te vullen!