Shoestring
Shoestring is aanbieder van groepsreizen naar vele bestemmingen. Ze zijn vaak wat goedkoper dan de andere reisorganisaties en de doelgroep is iets jonger. Shoestring biedt goed uitgebalanceerde reizen met sfeervolle accommodaties en prima transport.
Veel reizen van Shoestring vertrekken net voor of in het weekend, waardoor optimaal gebruik wordt gemaakt van uw vrije dagen. Verder houden ze rekening met schoolvakanties en feestdagen en bieden een unieke prijsgarantie.
Bezoek de website Schrijf een ervaring
U kunt bij Shoestring de volgende vakanties boeken:
Groepsrondreis
Populaire vakanties van Shoestring
Hieronder vindt u de top 5 vakanties van Shoestring:Bekijk het volledige aanbod van Shoestring
Laatste Shoestring ervaringen
Een greep uit de laatste ervaringen met Shoestring:Geweldig
Monique
Geweldig maar niet meer met Shoestring
Rudy Brandt
Fantastische reis, zeker aan te bevelen!
W.Verspay
36 ervaringen
Schrijf ook een ervaring
Ervaringen
51-60 jaar
Met partner
Rondreis in Cuba, januari 2024
-
Totaal:
- - Vervoer:
- - Accommodatie:
- -
- - Prijs:
- -
Reisleiding:
Zeer slechte ervaring
Heen en terugvlucht met goedkoopste ( air europe) vliegmaatschappij, geen service en al helemaal geen beenruimte
Betaald voor 2 persoonsbedden, maar in 3 weken dat maar 3x gehad
Vaak Lange reisdagen, dus om 17.00 ergens aankomen en volgende dag om 9 uur weer in de bus.
Meestal koude douche terwijl de andere helft van de groep wel een warme douche had( dus was er wel maar shoestring heeft het over asnpassen etc)
Vrouw zware voedselvergiftiging(week ziek) opgelopen, niet de enige, maar 7 van de 10 mensen in onze groep dankzij het vieze hotel met ontbijt geregeld door shoestring
Meestal vieze hotels, stukke airco etc etc
Op al deze klachten reageerde shoestring met €100 compensatie op een reis van €5500
Wel een aardige gids en chauffeur en leuke groep waardoor de reis nog wel leuk was, maar in alles merk je dat shoestring overal voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Alleen dat lukt niet. Als klap op de vuurpijl kregen we op de laatste dag een diner met onze groep in visrestaurant op resort. Echter we kregen verbrande kipcordonbleu geserveerd. Dat neem je in zo’n land dan voor lief, totdat je bij andere tafeks de lekkerste visgerechten ziet worden voorgeschoteld en je weer weet dat je met de oplichters van shoestring reist. Met klachtenbrief ( van onze groep zeker 4 klachtenbrieven) zijn ze blij met alle tips en zullen daar dan mee aan de slag gaan, maar wanneer ik nu forums lees over shoestring, is dit bij hun de gewoonste zaak van de wereld en is er geen verbetering
Wel excuses gehad, maar daar koop ik niets voor, ons geld is al weg.
Voor ons NOOIT MEER SHOESTRING Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 05-04-2024
61-70 jaar
Groepsrondreis in Mexico, november 2022
-
Totaal:
- 2 Vervoer:
- 8 Accommodatie:
- 6
- 1 Prijs:
- 5
Reisleiding:
Afschuwelijk Slechte reisleider
Was onbeschoft kleineerend Geen antwoorden op vragen
Was een nachtmerrie Kamergenote was zeer onvriendelijk Ook onbeschoft Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 13-04-2023
51-60 jaar
Alleenreizend
Rondreis in Ethiopië, november 2019
-
Totaal:
- 3 Vervoer:
- 4 Accommodatie:
- 1
- 3 Prijs:
- 1
Reisleiding:
Super slecht geregelde reis. Ging van alles fout tijdens de reis. 's nachts 1,5 in de kou staan wachten op iemand die ons ophaalde, de 1e dag geen enkele info over de stad waar we verbleven wat we konden doen, volgende dag moesten weer spullen pakken verkeerde hotel hadden ze ons gebracht(ook slechter dan het hotel wat we zouden krijgen), sommige hadden heel de middag zitten wachten tot ze werden opgehaald. Wij zaten in een stad zonder begeleiding of info over de stad terwijl het er echt gevaarlijk was om alleen rond te lopen, super slechte tenten op een super onhygiënische camping, waarbij we 2 nachten op natte matjes sliepen, matjes die je in een stoel legt, geen slaapmatjes, veel hotels met koud water of te weinig handdoeken, overboeking bij een hotel waarbij je na een lange tocht 3,5 uur moet gaan zitten wachten tot je in je kamer kunt, overboeking bij een hotel en dan wordt je in een "achterkamertje" gestopt zodat je toch maar kunt slapen, een fooienpot terwijl de site aangeeft dit niet te doen op reis en geld wat "onbekende" bestemming heeft, chauffeurs die langs dorpjes Racen.. super onveilig voor ons, maar ook de mensen daar (kindjes langs de weg)... .... Erg slecht geregeld. Aan de klacht ook heel weinig tijd besteed en gevoel eea niet serieus te nemen....... Super jammer.. Dit was zijn geld ABSOLUUT niet waard, en dan kun je beter alleen op reis gaan. dan is het stuk goedkoper en minder ergernissen. Lees meer over deze vakantie >>
Was deze ervaring nuttig voor u?Ingevoerd op 11-03-2020 | Accommodatie(s): divers
61-70 jaar
Alleenreizend
Groepsrondreis in India, september 2019
-
Totaal:
- 9 Vervoer:
- 10 Accommodatie:
- 10
- 10 Prijs:
- 10
Reisleiding:
Zuid India met Shoestring was een geweldige reis. Een kleine groep van 6 vrouwen en een geweldige Keshav die onze reis begeleidde. We hebben zoveel gezien en beleefd en alles was bespreekbaar. Verrasend mooie hotels en veel vrijheid wat voor mij heel belangrijk is. Ik ben 4x met Shoestring geweest (2 x India, Egypte en Nepal en zij zijn mijn favoriet door de prijs, vrijheid en kleine groepen. 1x met Djoser geweest waar ik mij een sardientje in een blikje heb gevoeld .Nooit meer. .Ik heb veel betere ervaring met Shoestring Lees meer over deze vakantie >>
Was deze ervaring nuttig voor u?Ingevoerd op 11-11-2022
41-50 jaar
Met gezin
Groepsrondreis in Sri Lanka, juli 2018
-
Totaal:
- - Vervoer:
- - Accommodatie:
- -
- - Prijs:
- -
Reisleiding:
Reis geboekt naar Sri Lanka met Emirates. Specifiek met Emirates ivm vluvhttijden en Airbus 380. Reis was zo’n 300 euro duurder dan met andere vliegmaatschappijen via andere aanbieders maar ok. Aanbetaald. Komen we er nu zelf achter dat ze geswitched zijn naar Etihad....
Slechte overstaptijden. Andere service... geen Airbus.
Shoestring vind dat ze dit zonder info aan de boeker zelf mogen aanpassen.
Wij hebben laten weten hier niet mee akkoord te gaan.
Asociaaal aanbod van shoestring. Bijbetalen p.p of annuleren.....
annuleren kost 50%. Dus bedenk of je wel bij shoestring wilt boeken.
Wij nooit meer Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 15-06-2018
61-70 jaar
Met partner
Groepsrondreis in China, september 2016
-
Totaal:
- 8 Vervoer:
- 5 Accommodatie:
- 5
- 2 Prijs:
- 5
Reisleiding:
Mooie reis maar niet meer met Shoestring
Wij hebben bij Shoestring de rondreis China Groots gedaan. Veel bezienswaardigheden en ook veel verplaatsingen per bus , trein en een keer met het vliegtuig. Die kunnen in onze ogen trouwens een stuk efficiënter geregeld worden.
We hadden prima weer en genoten dan ook van de bezienswaardigheden. Dat heb je ook wel nodig anders is het een stuk minder mooi en leuk. En toch zijn er in onze ogen nog veel zaken die echt veel beter kunnen. Ook aangegeven trouwens bij Shoestring. Zo waren een aantal hotels/guesthouses niet echt schoon. Peuken in de badkamer, schimmel aan de muren, hier en daar wat kruipend ongedierte etc. Aan de reisleidster hadden wij nagenoeg niets. Als je veel met elkaar optrekt verwacht je enig initiatief maar helaas was dat niet aanwezig bij haar. Veel informatie die zij gaf kan je zelf ook van internet plukken. De vraag naar een supermarkt in de buurt van het hotel kon zij in de meeste gevallen niet echt beantwoorden. Terwijl je wel je ontbijt zelf moet regelen. Dus vooral zelf de regie in handen nemen anders slaap je regelmatig uit terwijl je ook vroeg kan vertrekken uit het hotel. Drie keer met een nachttrein reizen is echt niet aan te bevelen. Gaat een hoop tijd mee verloren, terwijl je ook niet slaapt dus de volgende dag gebroken bent. Gelukkig konden wij tegen meerbetaling de laatste nachttrein ontlopen en gingen we met het vliegtuig.
Wij hebben ook veel excursies gedaan waarbij sommige rustig geschrapt hadden kunnen worden of waarbij een combinatie gemaakt kan worden. Ook staan er excursies op die vanwege tijdsgebrek niet gemaakt kunnen worden. Dus ook hier kan Shoestring nog winst boeken.
Toch hebben wij genoten van deze reis mede door de samenstelling van de groep en de lol en vanwege het feit dat wij zelf meer de regie zijn gaan voeren maar op deze wijze gaan wij niet meer met Shoestring op reis.
Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 08-11-2016
31-40 jaar
Met vrienden
Groepsrondreis in Nederland, augustus 2016
-
Totaal:
- 5 Vervoer:
- 8 Accommodatie:
- 4
- 7 Prijs:
- 7
Reisleiding:
We hebben met ons gezin een rondreis gemaakt op Bali, Lombok en Gili Air. De reis was goed georganiseerd. De hotels lieten wat te wensen over maar we verbleven in de meeste niet meer dan twee nachten. Toch is het fijn als je na een lange dag met veel indrukken niet nog hoeft te gaan zeuren over een kapotte airco, koud water in de douche of vieze bedden. We hadden nog wat extra dagen bij geboekt op Bali om lekker te relaxen. We kregen aangeraden dit te doen in het laatste hotel van de reis. Dit bleek echter een verschrikkelijk hotel, in verbouwing met veel te weinig zonbedjes aan het zwembad, vieze bedden etc. We hebben dit geprobeerd om te zetten maar bij Shoestring is niets zo oninteressant als een ontevreden klant. LET OP: ze werken via lokale agenten dus als er iets is moet dat lokaal worden opgelost, wat vervolgens niet gebeurd. Geen enkele compensatie. Nog een waarschuwing: via Shoestring wordt je verwezen naar Thuisvacinatie.nl. Dit is een commerciële instelling die vaccinaties aanpraten die je helemaal niet nodig hebt. Lees dus zelf goed op onpartijdige sites wat echt nodig is. Lees meer over deze vakantie >>
Was deze ervaring nuttig voor u?Ingevoerd op 19-08-2016
41-50 jaar
Met gezin
Groepsrondreis in China, mei 2016
-
Totaal:
- 8 Vervoer:
- 8 Accommodatie:
- 8
- 10 Prijs:
- 8
Reisleiding:
Wij hadden een fantastische reis: Veel gezien en toch ook genoeg vrije tijd. Prima 2 en 3 sterrenhotels.
Ook met het door Shoestring geadviseerde zakgeld zijn wij ruimschoots uit gekomen. Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 08-06-2016 | Accommodatie(s): Verschillende hotels
16-20 jaar
Alleenreizend
Actieve vakantie in Costa Rica, maart 2016
-
Totaal:
- 9 Vervoer:
- 8 Accommodatie:
- 9
- 9 Prijs:
- 9
Reisleiding:
Onzettend goed Georganiseerd. Mooie hotels. Tweede keer dat ik nu met shoestring op Reis ben geweest. Lees meer over deze vakantie >>
Was deze ervaring nuttig voor u?Ingevoerd op 02-05-2016
61-70 jaar
Groepsrondreis in India, november 2015
-
Totaal:
- 10 Vervoer:
- 10 Accommodatie:
- 8
- 10 Prijs:
- 10
Reisleiding:
Een geweldige reis gehad. Veel gezien en ervaren. Werden door onze reisleider (Kapil Singh Rathore) bij zijn familie uitgenodigd om het Diwali-feest te vieren. Zeer indrukwekkend allemaal. De Sikh-tempel=WOW. Koeienziekenhuis= indrukwekkend, cultuur is tegen euthanesie bij de Holy Cow.
Kan het (een week na thuiskomst) nog niet allemaal bevatten.
Dank jullie wel Shoestring!!!! Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 21-11-2015 | Accommodatie(s): rajasthan | Vervoer: vliegtuig en bus
21-30 jaar
Groepsrondreis in India, juli 2015
-
Totaal:
- 7 Vervoer:
- 8 Accommodatie:
- 6
- 10 Prijs:
- 7
Reisleiding:
Waar zal ik mee beginnen? Ik heb een groepsrondreis van 16 dagen gemaakt door Zuid-India. Dat betekent dat we netto 14 dagen in India waren. We hebben veel gezien in een relatief korte periode, waaronder de tempels in Madurai, de voorstelling van de Indiase martial arts (kalari payattu), een wandeling door de jungle van Periyar N.P. en de bustocht door de bergen de hoogtepunten van de rondreis waren. Tevens hadden we een topreisleider (Biju Kumar, een enthousiaste gids die veel kon vertellen over de cultuur, de historie en de prachtige dingen van India) en een super buschauffeur inclusief assistent.
De hotels waren middelmatig tot redelijk. Gebreken zoals het niet hebben van warm water, geen badkamerlicht, insecten in de badkamer en muffe kamers waren minder in deze rondreis en dit is vanuit Shoestring voor verbetering vatbaar. Een ander verbeterpunt is de verdeling van de dagen over bepaalde steden, zoals 3 dagen in Periyar. Hiervoor in de plaats zou een extra dagje Chennai / Bangalore veel beter op z'n plek zijn voor de diversiteit.
Over het algemeen ben ik tevreden over de trip in Zuid-India. Een zekere aanrader!!! :)
Over het algemeen Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 13-08-2015 | Accommodatie(s): diversen, waaronder Kairali Heritage, Madurai Residency Inn etc. | Vervoer: vliegtuig & bus
41-50 jaar
Met gezin
Familiereis in India, juli 2015
-
Totaal:
- 7 Vervoer:
- 8 Accommodatie:
- 5
- 8 Prijs:
- 6
Reisleiding:
Mooie reis.
Matige hotels.
Dit kan echt beter.
Nergens zit er een ontbijt bij. Hier kwamen wij in India achter.
Shoestring mag de hotels echt gaan upgraden.
Vooral in Malamapuri. Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 05-08-2015 | Vervoer: vliegtuig
51-60 jaar
Met vrienden
Groepsrondreis in Ethiopië, oktober 2014
-
Totaal:
- 6 Vervoer:
- 7 Accommodatie:
- 7
- 3 Prijs:
- 7
Reisleiding:
De reis op zich erg mooi, veel mooie dingen gezien. Soms wel lange reisdagen. Vervoer en accommodatie was naar Ethiopische normen goed. Okt Nov is een goeie reisperiode
Ik wil iedereen de deze reis maakt waarschuwen. Als u als reisleider Natnale Tewodros treft, let op:
- geeft geen enkele rechtvaardiging omtrent zijn uitgaven met de fooienpot
- vraagt voor excursies meer dan voorzien en toont nooit bewijsjes
- stelt voor dat hij de ontbijten en lunchen zal regelen onder de mom dat individueel bestellen niet gaat. Dit laatste is helemaal niet waar en bovendien laat hij u dubbel zo veel betalen dan een ontbijt of een lunch kost
Dit maakten we eerder nooit mee met Shoestring waarmee we anders goeie ervaringen hebben Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 20-12-2014
51-60 jaar
Met partner
Groepsrondreis in India, juli 2014
-
Totaal:
- 8 Vervoer:
- 8 Accommodatie:
- 8
- 10 Prijs:
- 9
Reisleiding:
Derde reis met Shoestring, zoals de twee voorgaande reizen, prima georganiseerd. Hotels van goede kwaliteit, veelal op loopafstand van de stadscentra. Heel veel gezien en gedaan. De lokale reisleider was er één uit duizend: geweldige inzet en kennis van zaken. Hij deed zijn werk met zichtbaar plezier.
Zuid India is werkelijk heel mooi qua landschap. Voor wie van tempels houdt: je kunt hier je hart ophalen.
Grote pluspunt van reizen met Shoestring: Op geen enkele manier worden excursies "opgedrongen", je bent echt helemaal vrij om daar aan mee te doen of je eigen gang te gaan.
Minpuntjes: de beschrijving op de site van met name de reisdagen was niet altijd correct.
De reis heeft een heel hoog tempo, een paar extra dagen zou helemaal fijn zijn geweest.
Maar de algemene conclusie is toch wel: Zuid India met Shoestring is een aanrader!
Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 20-08-2014 | Accommodatie(s): hotels | Vervoer: bus
31-40 jaar
Alleenreizend
Singlereis in Japan, april 2014
-
Totaal:
- 5 Vervoer:
- 6 Accommodatie:
- 6
- 5 Prijs:
- 5
Reisleiding:
Dit wordt een lang verhaal, dus voor alle mensen met weinig tijd hier alvast de conclusie: Op vakantie naar Japan? Absoluut, het is een fantastisch land dat je elke keer doet verbazen. Met Shoestring naar Japan? NEE!
Dan nu de lange versie.
Japan is een schitterend land, mooie steden, prachtige natuur en natuurlijk lekker eten. Het is ook zeer toegankelijk en het reizen is er zeer eenvoudig, iets wat je misschien niet meteen zou verwachten. De mensen zijn zeer vriendelijk en behulpzaam en staan eigenlijk altijd klaar om je te helpen. Wie naar Japan wil reizen, wat ook prima alleen kan, kan wat gratis lessen en survival phrases (essentieel) van japanesepod101.com downoaden, beluisteren en waar nodig leren. Lees daarnaast ook het boek 'A Geek in Japan' (essentieel om meer over de Japanse cultuur te leren), koop een aantal Lonely Planets van Japan en/of de steden waar je naar toe wil en check tripadvisor.com voor hotels, ryokans en restaurants. Daarmee ben je klaar voor een onvergetelijke tijd in Japan en kun je een interessetantere en leukere vakantie neerzetten dan Shoestring doet.
Hoewel Shoestring predenteert dat het buiten de gebaande paden gaat, de slogan is tenslotte "Hoe ver kun je gaan?", zouden zelfs de vijfenvijtig plussers van de rollatorbrigade bij dit programma in slaap zijn gevallen. Tot zover dus de prenties van Shoestring. Het grote probleem van de Japan reis is het hoge vlees noch vis gehalte. Shoestring regelt je tickets, het vervoer en brengt in het geval van mijn reis een leuke groep mensen bij elkaar. Je krijgt dus een stuk gemak.
De locaties die worden aangedaan zijn in veel gevallen echte 'tourist traps'. Mede omdat we de locaties ook vaak tegen het einde van de ochtend aandeden kon je meedeinen in een zee van Japanse toeristen. Niet echt heel relaxed. Japan stikt bijvoorbeeld van de tempels. Veel 'onbekendere' tempels doen vaak niet onder voor de bekendere versies, maar zijn wel veel rustiger. Wel een pluspunt in het programma is de start in Fukuoka richting Kyoto en Tokyo. Zo kun je mooi aan de steeds groter wordende Japanse steden en bijbehorende metrosystemen wennen. De informatie over zowel de steden als de locaties die we bezochten was vaak wel weer aan de karige kant.
Als tip aan Shoestring zou het misschien een optie zijn om een alternatief programma te maken dat wat interessanter voor de meer avontuurlijke reizigers is die er zelf of met een kleine groep op willen uittrekken, in plaats van het voornamelijk afwerken van de standaardlocaties. Dan heb je als klant tenminste het idee dat je ook daadwerlijke "verder" komt en je niet alles zelf moet uitzoeken. Gelukkkig bracht Lonely Planet en het gewoon verkennen van de gebieden uitkomst.
Naast gebrekkige informatie klopte bepaalde informatie ook niet. Zo werd er gesteld dat er voor de excursies een bedrag van 35 euro moest worden betaald, wat niet het geval was. verder bleek dat we een dag langer in Tokyo hadden dan stond aangegeven, een probleem voor de mensen die langer wilden blijven en dus onnodig een kamer hadden geboekt. Ook bleek regelmatig dat het ontbijt niet bij het hotel zat inbegrepen, iets wat ook niet duidelijk werd gecommuniceerd. Shoestring reageert gelukkig wel snel op mails maar de opzet van het programma en de informatievoorziening zijn voor verbetering vatbaar.
Dan een ander belangrijk punt, namelijk de reisleider. We hadden een Japanse man als reisleider die voor de tweede keer een westerse groep in Japan ging rondleiden. Normaliter toerde deze beste man alleen mee met Japanners in het buitenland. Japanners denken en handelen anders dan Nederlanders. Als de Japanse gids links zegt, gaan alle Japanners naar links. Als de Japanse gids 8:00 uur in de lobby zegt, zit het om 07:45 al vol. Nederlanders werken zo niet en doen liever hun eigen ding. Dat veroorzaakt dus frictie. Dat kan ik onze gids niet aanrekenen. Wel Shoestring dat besloot om deze onervaren man als het om westerse groepen gaat, een jonge groep Nederlanders te laten leiden. Als Shoestring zich in de Japanse cultuur had verdiept had het misschien tot de conclusie kunnen komen dat het niet zo'n goed idee zou zijn (bij concurrenten zie ik vaak wel Nederlandse reisleiders). Uiteindelijk kwam het erop neer dat we het grootste deel van de dagen gewoon een eigen programma zonder gids hadden (bijvoorbeeld alle dagen in Tokyo). Prima, maar wat is dan nog de toegevoegde waarde van een Shoestring vraag je je af. Hotels en tickets boeken is dankzij het internet kinderspel, zelfs in Japan.
Waar Shoestring het ook liet afweten is de vervoerskeuze. Krijg je bij de concurrent die slechts iets meer rekent een JRpass voor twee weken om lekker onbeperkt te kunnen treinen, zodat je nog meer van het land kunt zien, Shoestring had een bus geregeld. Daardoor konden we volgens de reisomschrijving op plekken komen die anders niet via de trein toegankelijk waren. Nu zat er inderdaad een pareltje tussen, het Sandankyo Ryokan. Een schitterende ryokan met traditionele maaltijd en onsen. Een plek die je misschien niet zo snel uit een Lonely Planet of Tripadvisor haalt. Al met al is busreizen in Japan een trage aangelegenheid en was het efficienter geweest om te treinen.
Van Kyoto naar Tokyo was er echter de mogelijkheid om met de Shinkansen te gaan, de supersnelle trein, of de bus te nemen en onderweg op verschillende plekken te stoppen, waaronder mount Fuji. Klinkt leuk, maar in werkelijkheid ging het om een openbare bus die een korte stop bij mount Fuji maakte. Op een postkaart zie je meer van de berg, zeker nu het heiig was. Daarnaast accepteerde de bus niet de koffers van een aantal mensen van de groep, waardoor die alsnog per post verstuurd moesten worden en de volgende dag pas aankwamen. Wederom een van de vele zaken die gewoon niet goed geregeld waren.
Onbegrijpelijk was ook dat er geen bus voor de terugreis van Tokyo naar Narita Airport was geregeld. Nu moest er met de bagage worden geleurd om vervolgens met verschillende treinen uiteindelijk op het vliegveld aan te komen. Gezien de marge die Shoestring op deze reis maakt had dat er toch op z'n minst vanaf gekund.
Nu is het lastig om een reisorganisatie op een reis te beoordelen en ik heb echt een prima vakantie gehad, maar Japan is zo eenvoudig om te reizen dat ik de meerwaarde van Shoestring, behalve het regelen van een groep mensen om op reis te gaan, gewoon niet zie. Iedereen die naar Japan wil raad ik aan om zelf een aantal plekken te kiezen. Je ziet zo meer van het land, bent veel goedkoper uit en hebt maximale vrijheid. Zoek je een reismaatje, dan zijn er ook tal van websites te vinden. Zelfs in onze groep met 'singles' ontstonden, zoals vaker met groepsreizen, subgroepjes en waren er ook genoeg mensen die er alleen op uittrokken. Al met al een leerzame reis en Japan was voor mij een fantastische vakantie, maar daar heeft Shoestring een marginale rol in gespeeld.
Bedankt voor het lezen van dit epistel.
Domo arigato gozaimasu Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 16-04-2014 | Vervoer: Vliegtuig en bus
41-50 jaar
Alleenreizend
Groepsrondreis in India, januari 2014
-
Totaal:
- 4 Vervoer:
- 2 Accommodatie:
- 5
- 6 Prijs:
- 4
Reisleiding:
Alles was geregeld voor de zomer. Dus in de bus en in de hotels was het gemiddeld 10 graden in maart. De airco blies ook alleen koude lucht.
Meest kwalijk dat de laatste twee dagen reisdagen zijn als een internationale reiziger een vroege vlucht boekt. Dan heb je gewoon pech en vertrek je de laatste dag om 9.30 uur (na de dag ervoor ook al een aankomst om 15.00 uur in het meest leuke dorpje van de hele reis) ipv eind van de middag en kun je uren op het vliegveld wachten. En nee, niet bij de taxfree want daar mag je pas 3 uur van tevoren in.
Op de klacht: tja dat is overmacht! Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 23-03-2015 | Vervoer: Client uit en bus
31-40 jaar
Met partner
Groepsrondreis in Peru, november 2013
-
Totaal:
- 9 Vervoer:
- 9 Accommodatie:
- 8
- - Prijs:
- 8
Reisleiding:
Prachtige reis door Peru gehad. Reis was goed opgebouwd. De reisleider deed goed zijn best en was altijd bereid om dingen te regelen. De accomodaties waren over het algemeen goed te noemen, je hebt er uiteraard wel eens een accomodatie bij die wat minder is.
Top reis en alles naar wens verlopen! Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 25-03-2014 | Vervoer: Vliegtuig en Bus
41-50 jaar
Met partner
Groepsrondreis in India, september 2013
-
Totaal:
- 7 Vervoer:
- 9 Accommodatie:
- 6
- 5 Prijs:
- 7
Reisleiding:
Mooi land, van alles en nog wat, je zit zeker niet stil. wel moet je voorbereid zijn op schokkende ervaringen zoals masturbatie op 2 meter afstand, op doden springen en onbeschoft behandeld worden. verwacht niet teveel van het eten soms betaal je 15 a 25 euro voor soepkom kip curry maar zit alleen 2 stukjes bot in letterlijk. is echt een mannencultuur. sluit je ogen daarvoor en je ziet het mooie van het land. Lees meer over deze vakantie >>
Was deze ervaring nuttig voor u?Ingevoerd op 06-07-2014 | Vervoer: vliegtuif,bus
21-30 jaar
Alleenreizend
Groepsrondreis in Mexico, juni 2013
-
Totaal:
- 9 Vervoer:
- 9 Accommodatie:
- 7
- 9 Prijs:
- 9
Reisleiding:
Een hartstikke leuke en gevarieerde reis met genoeg vrijheid. De accomodaties waren eerst behoorlijk goed. Daarna soms iets minder (Honduras geen airo, Belize was een drama). Verder was alles erg goed geregeld. Zeer goede reisleider die echt alles voor je wilde doen. Een ruime privebus met airco en verder luxe lokale bussen. Lees meer over deze vakantie >>
Was deze ervaring nuttig voor u?Ingevoerd op 10-09-2013
51-60 jaar
Met partner
Groepsrondreis in India, november 2012
-
Totaal:
- 8 Vervoer:
- 8 Accommodatie:
- 7
- 8 Prijs:
- 9
Reisleiding:
Gezien de prijs/ kwaliteit zijn wij ontzettend tevreden. We zijn heen met de KLM gevlogen en terug met air France. Prima geregeld. De lokale reisleider was prettig, hij drong zich niet teveel op, had oprecht plezier in zijn baan, en paste zich goed aan aan de wensen van de groep. Af en toe had hij iets meer kunnen vertellen of wijzen op speciale dingen van India. Maar dit is maar een kleine opmerking. De reis was mooi opgebouwd, qua luxe van hotels en "points of interest" . De reisdagen waren af en toe wat lang, maar gezien de wegen en de afstanden ook wel weer te begrijpen. We waren met en groep van 15 personen wat ook prettig was. En het leukste compliment lijkt me wel dat alle 14 personen die er tot het laatst waren zeken nog eens naar india terug willen komen. Lees meer over deze vakantie >>
Was deze ervaring nuttig voor u?Ingevoerd op 26-11-2012 | Accommodatie(s): Hotels | Vervoer: Vliegtuig en bus ter plaatse
51-60 jaar
Groepsrondreis in Marokko, december 2011
-
Totaal:
- 9 Vervoer:
- 9 Accommodatie:
- 7
- 9 Prijs:
- 8
Reisleiding:
Het was een mooi opgebouwde reis met veel afwisseling. Er was ruimte voor spontane acteis en de reisleiding stelde zich flexibel op. Marokko is een prachtig land waarin veel interessante en bijzondere dingen te zien zijn. Lees meer over deze vakantie >>
Was deze ervaring nuttig voor u?Ingevoerd op 04-01-2012 | Vervoer: vlioegtuig en bus
31-40 jaar
Alleenreizend
Groepsrondreis in India, oktober 2011
-
Totaal:
- - Vervoer:
- - Accommodatie:
- -
- - Prijs:
- -
Reisleiding:
Vorig jaar heb ik een reis naar India en Nepal geboekt via Shoestring. Hiervoor waren visa nodig. Bij boeking heb ik aangegeven dit graag via Shoestring te regelen. Vervolgens heb ik alle noodzakelijke stukken naar hen opgestuurd (6 weken voor vertrek). Na afgifte van de visa zou het paspoort geretourneerd worden. Ik heb in de stukken zelfs aangegeven dat ik mijn paspoort uiterlijk 10 dagen voor vertrek retour wilde hebben. Ik en mijn medereizigers hebben meerdere malen gerappeleerd bij Shoestring dat e.e.a. lang duurde. Zij hebben echter altijd aangegeven dat zulke trajecten lang duren maar 'het altijd goed komt'. Shoestring heeft mijn paspoort pas 12 dagen voor vertrek naar de Indiase Amdbassade gestuurd (een maand nadat ik e.e.a. had opgestuurd!) Vervolgens werd ik de avond voor vertrek (14 uur voor de vlucht) gebeld dat ik niet mee kon omdat mijn visum er nog niet was. Na het weekend was het paspoort wel beschikbaar ( visum 1 dag voor vertrek afgegeven!) en gaf ik aan alsnog aan te willen sluiten bij de groep. Eerst kreeg ik een voorstel met de goedkoopst mogelijk vlucht en aankomst om 0:00 uur op een vliegveld (tussenstop) en volgende vlucht om 5:00 uur. Toen ik daar niet mee akkoord ging kwam er een ander voorstel. En, na het nodige aandringen, kreeg ik de toezegging dat ik € 60 van mijn reissom terug zou krijgen omdat ik 3 van de 20 reisdagen miste! Dit was voor mij niet acceptabel aangezien de reis zo'n € 2000,-- kostte en ben ik niet mee akkoord gegaan. Toen kreeg ik vervolgens te horen dat ik geannuleerd had! Met veel moeite uiteindelijk mn reissom teruggekregen. Compensatie voor andere gemaakte kosten zat er niet in. Ook hebben ze lak aan de ANVR reisvoorwaarden waarin gewoon staat dat je recht hebt op compensatie. Kortom: onbetrouwbare partij en niet boeken! Bij Shoestring hebben ze maar één belang en dat is hun eigen belang. Lees meer over deze vakantie >>
Was deze ervaring nuttig voor u?Ingevoerd op 05-06-2012
41-50 jaar
Individuele rondreis in Brazilië, september 2011
-
Totaal:
- - Vervoer:
- 5 Accommodatie:
- 4
- 3 Prijs:
- 4
Reisleiding:
Na een periode van 3 weken van terugkomst van bovenstaande reis, ben ik zo vrij “enige” kritische kanttekeningen bij dezen “reis van mijn leven” te plaatsen.
Want laten we wel zijn, we werken er allemaal hard voor om een dergelijke reis als deze te kunnen betalen. Het gaat niet om een reisje die je even boekt en vertrouwt op de gegevens van de website en jarenlange ervaring van een aanbieder als Shoestring.
Vlucht:
De eerste 9 reizigers die geboekt hadden (waaronder mijn persoontje) kregen een slechtere verbinding de (Iberian Airlines) dan de gene die later boekten en met KLM reisden, terwijl de prijs van de vakantie gelijk was. Naast het feit dat de reis van de KLM 2 uur korter duurde is de service ook beter geregeld (om het uur komt het personeel van KLM met gratis consumpties langs, bij Iberian moest men tussen Amsterdam en Madrid voor deze betalen).
Hotels:
Op de website vermeldt u een lijst met hotels waarin wij overnachten.
Als consument verwacht je dan ook dat je in redelijke hotels komt te overnachten.
Van de 8 accommodaties zijn er echter 5 als “Pousada” betiteld en 3 als hotel.
Van de hotels was het Condor hotel wat hygiëne van de kamers betreft onder de maat.
De badkamer zag er verschimmeld en dus ranzig uit. De 2 persoons-slaapkamer was onafgewerkt, plinten ontbraken waardoor je rechtstreeks op de ondervloer uitkeek.
Het laatste hotel echter het “Ibiza Copacabana hotel” (als substitutie voor het Rio Roiss hotel) bood echter alle luxe die je ook van de eerdere bezochte hotels zou mogen verwachten.
Mijn kamer bij het Salvati Iguassu Hotel was bijvoorbeeld gelegen naast de generator en niet bepaald geluidsarm.
De pousada’s ,vallende onder (volgens uw website ) lijst hotels waren eerder veredelde hutten, waarbij één niet alleen in mijn ogen veel ergernis opleverde.
Door overboeking was deze in het reisprogramma te Ilha Grande opgenomen, en verdiende wat mijn betreft het predicaat “hondenhok”.
Bij aankomst op dit eiland moest de bagage per kar vervoerd worden, terwijl ik een reis had geboekt waarin alles geregeld was vervoer voor zowel mijn persoon als mijn bagage.
Achteraf waren deze kosten door een paar reisgenoten betaald, zodat het verhalen van deze kosten (heel slim en doordacht van de reisbegeleidster) gemakkelijk te incasseren waren.
Na aankomst werd een ieder een “accommodatie” toegewezen.
Het hondenhok wat mij was toegewezen beschikte over een badkamer waar van een stuk vies dak incl. dakgoot gewoon de douche binnen kwam. Dit had naast het hygiënisch aspect tot gevolg dat tijdens het douchen (waarbij de amateuristisch aangelegde elektronische douchekop, waarbij de elect draden net boven deze uitstak) met toch nog al lauw water, de wind volop onder de dakgoot waaide en zo vrij spel had. Niet bepaald comfortabel (afgezien van enige gevaar van elektrocutie).
Tevens zwierven op de openbare ontbijtplaats 9 katten rond, die hier ook (op de grond weliswaar) gevoederd werden. Gezien ik allergisch voor kattenharen ben en het ontbijt ook als mager was, waren dit dan ook 3 verloren dagen.
Reisbegeleidster:
Deze 22 jarige begeleidster was gebrekkig in haar communicatie naar de groep in zijn algemeen. Zij gaf informatie als de groep niet compleet was waardoor steevast mensen slecht geïnformeerd waren. Zij was wel gebrand op het binnen halen van commissies (bezoek van vaste dure restaurants, na reis met treintje verplicht deelname aan een “rondleiding in een bepaald dorp” anders had je geen vervoer naar hotel terug).
Op moment dat ik aangaf dat mijn voet ontstoken was (Paraty), zouden we de volgende dag de dokter bezoeken. Na einde van de dag gaf ze aan door de “drukte” niet aan toegekomen te zijn. “Oke kan gebeuren” dacht ik nog, dag 2 zouden we een “tweede poging” ondernemen.
Maar aan het eind van de 2e dag was er uiteindelijk nog niets ondernomen, terwijl zij wist waar de hele groep (incl. mijn persoontje) zich verbleef op een strandje dichtbij.
Uiteindelijk heb ik die avond van een reisgenote nog wel een penicilline-kuurtje gekregen, die gelukkig achteraf gezien aansloeg zodat ik toch nog de reis behoorlijk kon voortzetten.
Vervoer:
Veel vervoer was op het laatste moment geregeld, waardoor we op een morgen (in de eerste week), i.p.v. s ’morgens, s ’middags vertrokken. Bovendien was er voor ons en de bagage slechts één busje en een personenauto geregeld, wat nogal vertraging teweeg bracht.
Jammer genoeg vertrokken we vaak s ‘middags i.p.v. s ‘morgens.
Het wachten op vertrek is geen aangename gelegenheid tijdens een vakantie.
Ik verwijt het aan gebrek in planning en inzicht op vindt dit op zijn zachtst gezegd amateuristisch van een dergelijk lokale organisatie.
Als 16 man een complete reis boekt dan kan deze reisorganisatie op zijn vingers natellen dat er per keer voor dit aantal vervoer, accommodatie etc. van te voren geregeld dient te worden. Dit laat je niet op het laatste moment door een reisbegeleidster regelen.
Mijn algemene beoordeling van het land op zich is goed, vriendelijke behulpzame bevolking, veel bezienswaardigheden (mede dank aan de geboekte rondleiding met spontane gids te Rio, die eindelijk iets over deze laats bezochte stad kon vertellen).
Aanbevelingen:
Reken iets meer voor de reis en maak een lijnvlucht van de watervallen terug mogelijk.
Na de watervallen hadden we het gevoel dat we één week puur van a naar b moesten worden vervoerd.
Maak van de begeleidster een ‘halve” gids die iets meer over het gebied kan vertellen en zo niet alleen op commissies gebrand is. Bovendien betere communicatie naar groep toe.
Ga met een organisatie in zee die alles van te voren goed plant (reserveren hotels, vervoer).
Vervang term Hotels door accommodaties op de site en leg uit wat een “Poesada” is (Googelen levert immers mij niets op).
De reizigers weten wat te verwachten en voorkomt teleurstellingen bij de reizigers.
Tot slot:
Ondanks dat Brazilië een mooi land is, heeft al het bovenstaande er voor gezorgd dat
mijn “Holliday of an life-time” (waarvan je voor de eerste keer op basis van een gerenomeerde reisorganisatie als Shoestring boekt) op zijn zachtst gezegd niet is geworden wat je van haar mag verwachten.
Na 17 weken eindelijk antwoord op mijn klacht en afgescheept worden met een korting van 50 euro op een volgende reis en een kortingbon an albelli (voor late respons). Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 27-01-2012 | Vervoer: vliegtuig, bus, trein,
Groepsrondreis in China, juli 2011
-
Totaal:
- 7 Vervoer:
- 5 Accommodatie:
- 6
- 7 Prijs:
- 5
Reisleiding:
Enorm veel gezien en gedaan Lees meer over deze vakantie >>
Was deze ervaring nuttig voor u?Ingevoerd op 26-08-2011 | Accommodatie(s): diversen | Vervoer: vliegtuig en busje/auto
31-40 jaar
Met vrienden
Groepsrondreis in Brazilië, maart 2011
-
Totaal:
- 6 Vervoer:
- 4 Accommodatie:
- 6
- 5 Prijs:
- 5
Reisleiding:
Ik heb dezelfde soort reis gemaakt als "Antoine" hieronder. Niet gelijktijdig, maar wel dezelfde soort reis. En ik moet zeggen dat ik flink wat overeenkomsten zie. Toen ik destijds aanmerkingen had, dacht ik nog dat ik de enige zeurkous was, maar achteraf gezien denk ik dat ik wel gelijk had.
Ik heb overigens zelf een losse vlucht geboekt, want Shoestring schreef op de website met KLM te vliegen, echter bleek dat Iberia te zijn. Ik ben geen liefhebber van Iberia omdat de vlucht gewoon niets bied. Dus ik was met mijn losse vlucht sowieso al 200 euro goedkoper uit, plus ik had een dag langer in São Paulo.
De hotels, waren merendeels Pousada's. In Sao Paulo was de pousada een soort jeugdherberg, overigens wel vriendelijke mensen en schoon.
In Iguazu was het hotel met zwembad wat oud en vervallen.
De eerste irritatie begon hier. De reisleider nam de planning door. Hij noemde Braziliaanse kant van de watervallen, de Dam en Argentijnse kant en een helicopter vlucht. Ik wou graag naar het vogelpark en 3 landenpunt.
Het 3 landenpunt zou op de laatste dag met de groep bezocht kunnen worden, echter bleek men op de laatste dag geen zin te hebben en ben ik uiteindelijk met een taxi erheen gegaan. Het vogelpark heb ik gemeld dan zelf te bezoeken en toen wilden anderen wel ineens mee, maar uit zichzelf begon hij er niet over.
Uit eten werd bij een dure churasceria gedaan. Alleen het eten koste al 50 R$.
Daarna Curitiba. Hotel was redelijk, maar in onveilige buurt. De treinreis werd geschrapt, omdat de trein niet reed. Als alternatief werden we met een busje naar Morettes gereden, en kon je gaan fietsen. In morettes had je het echter na 1 uur wel gezien en kon je kiezen, of daar hangen of een dure excursie met de fiets. Moest je wel nog betalen (we hadden toch al voor de trein betaald zou je zeggen, maar nee, geen compensatie, niets, want de bus moest ook betaald worden =(
Daarna op naar São paulo. Op de dag dat we vertrokken naar Ilhabela kwam de reisleider een dik uur te laat aanwandelen. Wij maar wachten, omdat zij uitgebreid gegeten hadden.
De weg naar Ilha bela in een volgepropte bus die continue veel te hard reed. Gewoon gevaarlijk. Pousada was netjes, maar ver van het stadje. Een taxritje kost je weer 50 R$.
Paraty hadden we een nette pousada. Verder goede boottocht. Ondertussen werd er overigens heel vaak geregeld dat we konden uiteten in de meest dure restaurants. Als je er wat van zei, zei hij gewoon, Tja het is nu eenmaal duur. terwijl er gerust restaurants bij zijn waar je 20 R$ betaald ipv 50R$
Daarna Ilha grande. Ook wij werden in de krot/cq paardenstal gedumpt. Echt vies. Vol met beesten, stukke plinten, alles gewoon ranzig en goor. Groepsgenoten zeiden dat we niet moesten zeuren, maar zij zaten in een complete villa. Mensen laat je niet afschepen met de smoes "jullie zaten in Paraty luxe en nu moet je het met minder doen". Ik lees dus hieronder van Antoine dat hij daar ook gezeten heeft. Is gewoon onacceptabel. Ook voor de bagage kar moesten we inderdaad extra betalen. We gingen eten bij een biergarden, meest ranzige eten van de vakantie. Alles was koud =(
In Rio zaten we ook in Ibiza copacabana. Op zich het hotel was niet verkeerd, maar lag in een ander gedeelte van Rio, namelijk aan het begin van copacabana en dat Rio Roiss zou vlakbij Ipanema liggen.
De aangeboden excursie is overigens belachelijk. 200 R$ voor een bezoek aan Maracana, Christus beeld en Suikerberg. Advies, bezoek die dingen zelf op je gemak. Is makkelijk te doen met het openbaar vervoer.
Ik ben dus niet tevreden over de reis. Alle andere reisgenoten vonden het super en mij maar een zeurkous, maar dat boeit me niet. Ik was blij dat de groep weg was en ik lekker zelf van Brazilie kon genieten en ik doe dat in het vervolg niet meer met shoestring
Het positieve van de reis zijn wel de mooie bestemmingen, vriendelijke mensen (brazilianen) en de reisroute en sommige pousada's waren wel netjes.
Het negatieve is toch wel de 'te dure restaurants die werden bezocht tijdens groepsdiners', dure excursies, hele slechte accomodatie op Ilha grande, dure taxiritten op Ilhabela en vervoer was ook niet goed. Kleine minibusjes en gevaarlijk rijdende chauffeurs. Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 10-07-2012 | Accommodatie(s): Hotel & Pousada | Vervoer: Vlieg, Bus, Boot
21-30 jaar
Groepsrondreis in India, februari 2011
-
Totaal:
- 6 Vervoer:
- 6 Accommodatie:
- 4
- 3 Prijs:
- 7
Reisleiding:
Het was vooral de (lokale) gids die deze reis naar Noord India nogal om zeep heeft geholpen. Hij heeft avances gemaakt bij 3 van de vrouwen (waaronder ikzelf) in onze groep - wat enorm vervelend en zelfs een beetje onveiligheidsgevoel geeft wanneer je alleen reist (en al helemaal als er een tussendeur is tussen jouw kamer en die van de gids). Daarbij kwam ook nog kijken dat hij de "tipping jar" beheerde maar helemaal niet vertelde wat hij er dan mee betaalde, we hem enkele keren smeergeld zagen uitdelen aan locals (zijn verdediging: "dat was nu eenmaal zo daar" - zelfs als dat zo is had hij het tenminste even kunnen uitleggen) en hij probeerde ons voortdurend in "good restaurants" te loodsen waar hij uiteraard de uitbaters kende - en zéér geirriteerd reageerde als wij liever een suggestie uit de Lonely Planet wilden proberen. Hij was niet bereid om buiten het officiële programma iets te doen (behalve die restaurants), zelfs niet de suggesties die Shoestring zelf had meegegeven, wat voor nogal teleurgestelde verwachtingen zorgde. Gelukkig was onze groep heel tof en hebben we zelf onze plan getrokken, en ons toch goed geamuseerd.
1 van onze groepsgenotes had de pech om 10 dagen met Delhi-belly te zitten maar de gids keek niet echt naar haar om en na een halve daguitstap (met namiddag vrijetijd) wilde hij haar niet naar het hotel begeleiden, vond dat ze zelf maar een taxi moest nemen.
Vragen over locale cultuur en gewoontes werden standaard beantwoord met een heel subjectief gekleurd "India is the world's greatest xxxxx", dus uiteindelijk lazen we gewoon onze reisgidsen.
Afin - dikke pech gehad met de gids dus, hadden uiteindelijk zelfs de reis liever zonder gids gedaan dan met hem.
Minstens 2 van onze groep hebben een klacht gestuurd naar Shoestring (via mail en via de online feedback na de reis) maar ik heb nooit een antwoord gehad.
De accomodatie was ook helemaal niet zo goed (op een uitzondering hier en daar na). Vooral qua hygiëne was het minder (lees: vuile lakens en soms handdoeken, neem een lakenzak mee!), maar het kan natuurlijk dat dat gewoon de standaard was in India, ik was er nog nooit geweest. Ontbijt was ook niet altijd te krijgen.
Onze bus was wel in orde, geen airco maar ventilators maar ça va, het zijn wel lange en hobbelige ritten maar dat was nu eenmaal te verwachten. De chauffeur en zijn helper hebben het uitstekend gedaan in dat verkeer, ik had het hen niet nagedaan :)
Verder wel een mooi land, maar de attitude van het merendeel van de mannen ten opzichte van westerse vrouwen werd op lange duur erg vervelend. De moeite om gezien te hebben maar denk niet dat ik zal teruggaan.
Conclusie: Shoestring bied zeer goedkope reizen naar India en de accomodatie is navenant (maar zou niet weten of duurdere reizen betere hotels kunnen bieden) en je moet geluk hebben met de lokale gids. Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 30-12-2011 | Accommodatie(s): hotels | Vervoer: prive bus
21-30 jaar
Met vrienden
Groepsrondreis in Indonesië, juli 2010
-
Totaal:
- - Vervoer:
- 2 Accommodatie:
- 4
- 1 Prijs:
- 1
Reisleiding:
Ik wil iedereen waarschuwen om niet bij deze nep-organisaties te boeken. Ik ben in 2010 naar Indonesie gegaan en heb voor 3 weken 2600 euro betaald, wat ik beter in mijn eigen zak had kunnen steken en zelf op reis had kunnen gaan! Ik had 300 euro betaald voor een eigen kamer, maar in enkele hotels waren te weinig gereserveerd waardoor ik alsnog met een vreemde op een kamer moest slapen in een 1pers bed n.b. De reisleider praatte onbegrijpelijk Engels en begreep niets van de NL culuur, zoals van tevoren concrete afspraken maken (ipv zeggen we komen vanavond hier bijeen zonder tijd te noemen) en waarschuwen dat je de volgende dag geen mogelijkheid tot lunch krijgt, hoofden tellen etc. Ik heb dankzij zijn onzorgvuldigheid bijna het vliegtuig gemist, omdat hij op het laatste moment de vertrektijd had gewijzigd en slechts de helft vd groep daarvan op de hoogte had gebracht.
Ik heb in de meest smerige bedden geslapen met opgedroogde bloedvlekken en haren van de voorganger. Een kamer zonder raam of met raam die uitkwam op andersmans kamer of uitkwam in de keuken waar men met petroleum kookte. Erg ongezond en niet volgens de SGR voorwaarden. Hoe Shoestring reageerde? Dat dat typisch Indonesisch is en er van tevoren was aangegeven dat de accomodaties eenvoudig zouden zijn. Ik heb niets tegen eenvoudigheid, maar wel tegen onhygienische leefomstandigheden! Zij zeiden daarop 'ja, maar u heeft toch een mooi land gezien?' Na een waslijst aan punten te noemen voor deze vreselijk slecht georganiseerde vakantie kreeg ik uiteindelijk 35 euro aan kadobon terug ( van de 2600 euro) terwijl ik had gezegd dat ik NOOIT meer met Shoestring zou gaan en de kadobon dus in de prullenbak zou belanden. Ze namen mij niet serieus, behandelde mij als een vervelende klant en LOGEN zelfs dat mijn reisgenoten geen klacht hadden ingediend. Wat mij betreft kan deze organisatie als crimineel worden beschouwd. Ik heb gelijksoortige verhalen van anderen gehoord, dus trek zelf maar je conclusie. Als je een kat in de zak wilt kopen, boek dan bij Shoestring. Voor deze organisaties geldt 'Goedkoop' is duurkoop. Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 24-05-2011 | Accommodatie(s): appartementen | Vervoer: vliegtuig en bus
21-30 jaar
Alleenreizend
Groepsrondreis in Mexico, april 2010
-
Totaal:
- 9 Vervoer:
- 10 Accommodatie:
- 8
- 10 Prijs:
- 9
Reisleiding:
Lees meer over deze vakantie >>
Was deze ervaring nuttig voor u?Ingevoerd op 14-08-2010 | Vervoer: vliegtuig en bus
21-30 jaar
Groepsrondreis in Thailand, december 2009
-
Totaal:
- 10 Vervoer:
- 9 Accommodatie:
- 6
- 10 Prijs:
- 10
Reisleiding:
Fantastische rondreis.Geen dure hotels maar de accomodaties waren goed genoeg en schoon.Dit drukt de prijs van de rondreis.De reisbegeleiding was echt perfect.Volgende keer zeker weer met Shoestring!! Lees meer over deze vakantie >>
Was deze ervaring nuttig voor u?Ingevoerd op 16-07-2010
51-60 jaar
Met partner
Groepsrondreis in Indonesië, oktober 2009
-
Totaal:
- 9 Vervoer:
- 8 Accommodatie:
- 7
- 10 Prijs:
- 9
Reisleiding:
In drie weken onder begeleiding van de jonge Indonesische gids Empong over Java, Bali en Lombok gereisd. Alles was prima georganiseerd en Empong wist voor de groep (op verzoek) leuke lokale restaurants te vinden. We hebben een geweldige tijd gehad en veel van de drie eilanden gezien. De hotels waren de ene keer top;de andere keer wat minder, maar zeker niet onvoldoende. Bedenk wel dat je in een Derde Wereldland reist, dus ook geen Europese eisen kunt stellen.
Als Shoestring een reis aanbied, die op onze wensenlijst staat gaan we zeker weer bij hen boeken Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 24-04-2013 | Vervoer: Vliegtuig en bus
21-30 jaar
Groepsrondreis in Japan, oktober 2008
-
Totaal:
- 9 Vervoer:
- 9 Accommodatie:
- 9
- 8 Prijs:
- 9
Reisleiding:
Geweldige reis die mooie highlights covert maar ook af en toe wat onbetrede paden aandoet, en natuurlijk gewoon een prachtig land. Gids (lokaal) deed ook moeite om ons dingen buiten het "officiële" programma te laten zien, zo ging hij met ons typisch locale gerechten eten 's avonds, naar de karaoke gegaan, en zelfs een avond met de trein naar Osaka geweest om er te gaan eten. Hij vertelde ook graag over de Japanse cultuur, al mijn vragen werden uitgebreid beantwoord.
Shoestring heeft de scherpst geprijsde Japan reizen, en voor mij voelde het zeker niet als een goedkoop reisje, alles was degelijk. Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 30-12-2011 | Accommodatie(s): hotels, ryokan | Vervoer: prive bus
Groepsrondreis in Costa Rica, september 2007
-
Totaal:
- 8 Vervoer:
- 8 Accommodatie:
- 8
- 8 Prijs:
- 8
Reisleiding:
Costa Rica, Nicaragua en Panama in 23 dagen. SUPER reis!Aanrader. Zoveel in 1 reis zie je nooit meer! Lees meer over deze vakantie >>
Was deze ervaring nuttig voor u?Ingevoerd op 27-09-2010
21-30 jaar
Met vrienden
Groepsrondreis in China, juli 2007
-
Totaal:
- 8 Vervoer:
- 8 Accommodatie:
- 7
- 7 Prijs:
- 8
Reisleiding:
Groots china rondreis 28 dagen, prima bevallen,mooie plekken bezocht. veel zelfstandig gedaan; scheelt in de prijs. Lees meer over deze vakantie >>
Was deze ervaring nuttig voor u?Ingevoerd op 28-04-2009
31-40 jaar
Met partner
Groepsrondreis in India, oktober 2006
-
Totaal:
- 8 Vervoer:
- 7 Accommodatie:
- 8
- 7 Prijs:
- 8
Reisleiding:
Inj 2006 hebben wij de rondreis India & Nepal gedaan met Shoestring. Is echt een onvergetelijke reis. Zeker een aanrader!
Uiteraard moet je je altijd flexibel opstellen op zo'n rondreis, het is geen NL.
Wij hebben genoten van deze reis en de variatie...cultuur, natuur in deze reis zit echt alles! Zou het morgen weer boeken!
Shoestring doet zijn best om een grote variteit aan hotels te boeken, je zit in wat primitievere hotels, mooie hotels waaronder een paleis...super sfeervolle hotels, echt heel afwisselend.
Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 14-06-2011 | Vervoer: Vliegtuig en bus
31-40 jaar
Met partner
Groepsrondreis in Marokko, september 2004
-
Totaal:
- 5 Vervoer:
- 1 Accommodatie:
- 6
- 5 Prijs:
- 6
Reisleiding:
1 van de minibusjes had een kapotte uitlaat en een kapotte achterdeur waardoor je de hele reis in de uitlaatgassen zat. Ruilen met medepassagiers zat er niet in en de leiding deed niets bij heel veel aangegeven bij de leiding en geklaagd bij Shoestring. Het antwoord was. Je weet dat je bij dit soort reizen je aan moet passen .....en 't werd afgedaan met een waardebon voor de volgende reis. Die er niet is gekomen met Shoestring. Wij zijn ervaren reizigers en heel wat gewend. Ik heb ernstige vergiftigingsverschijnselen gehad. En de laatste periode van mn reis een hel was doordat ik Astmatisch ben en ik zo benauwd was geworden dat ik alleen nog maar ziek was. Lees meer over deze vakantie >>
Was deze ervaring nuttig voor u?Ingevoerd op 08-07-2014 | Accommodatie(s): nvt | Vervoer: vliegtuig & minibusjes
31-40 jaar
Alleenreizend
Groepsrondreis in Madagaskar, onbekend
-
Totaal:
- 9 Vervoer:
- 7 Accommodatie:
- 8
- 10 Prijs:
- 8
Reisleiding:
Madgascar is fantastisch. De reisleider heeft een grote bijdrage geleverd om de reis nog onvergetelijker te maken door ons naar diverse ceremonies te brengen. Wel vaak lekke banden gehad. Shoestring had een iets betere bus kunnen nemen (die reden er ook rond), maar het verschilt 1000 euro met andere organisaties, dus moet ergens in zitten. Lees meer over deze vakantie >>
Was deze ervaring nuttig voor u?Ingevoerd op 06-10-2011 | Vervoer: vliegtuig, bus, trein, boot
Heeft u ook ervaring met Shoestring of een andere reisorganisatie?
Deel uw ervaring door onderstaand formulier in te vullen!
Bestemmingen van Shoestring
- Albanie
- Argentinie
- Armenie
- Belize
- Bolivia
- Bosnie-en-Herzegovina
- Botswana
- Brazilie
- Bulgarije
- Cambodja
- China
- Colombia
- Costa-Rica
- Cuba
- Cyprus
- Ecuador
- Egypte
- El-Salvador
- Estland
- Finland
- Georgie
- Griekenland
- Guatemala
- Honduras
- IJsland
- India
- Indonesie
- Japan
- Jordanie
- Kenia
- Kirgizie
- Kroatie
- Laos
- Lesotho
- Letland
- Litouwen
- Macedonie
- Madagaskar
- Maleisie
- Marokko
- Mexico
- Montenegro
- Namibie
- Nepal
- Nicaragua
- Noorwegen
- Peru
- Polen
- Portugal
- Singapore
- Slovenie
- Sri-Lanka
- Tanzania
- Thailand
- Vietnam
- Wales
- Zimbabwe
- Zuid-Afrika